NP-utredningar
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Mamasnest: vad skönt att det gick bra igår. Ska ni göra nåt mer nu eller är det klart? Vad fick hon göra för tester på begåvningstestet? Skönt att din son också får gå dit. Är så jobbigt och berätta allt om och om igen. Hoppas ni får samma läkare o så med. :) Vi ska tillbaks imorgon!
Ja det förstår jag. Verkligen smart... Min son är tyst och lugn i skolan. Tittar inte på fröknarna och pratar knappt med dem. Men sen när han kommer hem är det jättejobbigt för då Har han flera utbrott. Idag gjorde vi resten av begåvningstestet. Idag gick det bättre, låg inte på golvet o åka sig. Sen hur själva testerna gick vet jag inte än. Har ju suttit med så vet ju hur det gick så men vet ju inte vad en 8 åring ska klara av. Så ska tillbaks nästa vecka o h göra det där ados testet. Sen är det läkarbesök och återgivningssamtal kvar. Så slutet på okt vet vi.
Ja det tror jag. Sen när jag var och läste på autismforum, länken som du fick står det att man kan ha autism och utvecklingsstörning tillsammans. Har man asperger så är det ju som du säger. Sen ser dem kanske också hur koncentrationen är och så. När min son får Sina utbrott så kan det vara att han inte får göra nåt som han planerat för sig själv. Eller att nåt blir ändrat, man kan inte gå nånstans som man inte sagt till innan. Det kan vara pga fel mat, fel saker. Att behöva gå till skolan och att göra läxor. När han får Sina sk utbrott blir han i princip okontaktbar. Spelar ingen roll vad man säger eller gör han lyssnar inte. Han skriker, säger massa fula saker, kastar saker, tar sönder saker, spottar och ibland även slåss. :( det kan ta minst en timme innan han lugnar ner sig ibland.
På onsdag ska vi dit. Spännande, vad får ni göra där?
Mamasnest: hoppas det går bra idag och att ni får bra tips!