NP-utredningar
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
snart dags: Fy vad ni har fått kämpa.
Vad ledsen man blir.
Många ser heller inte min dotters problem, men som du säger så är det först när man skrapar på ytan...
Alla sa till mig med att jag skulle vänta och se, att honb var för liten för att man skulle kunna uttala sig om det var avvikande. På NP sa man ju raka motsatsen och menade att det är bättre att fånga upp barn tidigt om de avviker på något sätt. Hjälp tidigt i livet har ju visat sig ge mycket bra resultat.
Nu sitter jag och går igenom listan till NP imorgon, vi får se vad som händer där.
Lycka till imorrn, eller vad man ska säga. Hoppas det går bra.
Tack!
Snart dags: ja vi Har också fått kämpa för att få hjälp. Fast min pojk var större när.vi började. Skönt att ni fick den där logopeden som var så bra. Det är alltid bättre med diagnos tidigare så barnet kan få rätt förutsättningar tidigt. Har en 3åring som är sen också. Han Har nyligen börjat prata ett ord i taget. Och börjat härma och nyansera, innan lät det mest öh. Vet att det inte behöver vara nåt annat bakom men man läser ju på nätet o så sen tycker jag han vart sen med annat med. Men vi skulle avvakta ett halvår kom vi överens med läkaren sen f o se vad som händer.
Mamasnest hoppas der går bra idag. Berätta gärna sen vad ni fick göra o gör det gick. :)
Yes!!!!!
Läkaren ringde nyss och nu är det klart att även min son ska till NP. Jag har varit så orolig att de ska skicka honom någon annanstans, vilket skulle innebära att man får dra familjehistorik och annat ytterligare en gång. Nu ska läkaren pusha för att vi får samma team till sonen på NP. Om en timme ska jag och dottern till NP, då ska jag be på mina bara knän.
'
Återkommer i eftermiddag!
P.S. Tack för ert stöd! 

Mamasnest-lycka till!
Allt gick bra idag, hon fick göra ADOS-testet. De tyckte att hon var återhållsam, passiv, pratade entonigt och inte kunde föra leken framåt själv. Många av de här sakerna kan hon göra hemma med familjen, men inte med andra.
Lite kul var när hon märkte ord hos psykologen.
Flera gånger dessutom!
De tror fortfarande att det är Asberger eftersom hennes Intelligens är så hög men hennes sociala förmåga låg. Det är glappet där som ställer till det sa de.
Nu ska vi inte tillbaka förrän i mitten på oktober men vi ska börja på Föräldrastödsenheten nästa vecka. Nästa fredag ska jag också med sonen till skolan för att träffa läkaren och få remissen till NP. Vi väntar också på en remiss för min son som ska göra en magnetröntgen av hjärnan under narkos. ![]()