NP-utredningar
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Ja, det är inte så roligt, men man har ju samtidigt känt att det är något som är speciellt med honom från start.
T var redan från start hyperaktiv, svår med sömnen, maten, humöret osv. För ett år sedan fick han diagnosen adhd av kombinerad typ, men gränsade i utredningen till autismspektrumstörning. Det senaste året har de autistiska dragen (såvitt vi förstår det iaf) blivit mer framträdande så det är det som ska kollas upp. Jag fick en aha-upplevelse då jag läste på om asperger och hur det kan ta sig uttryck, men vad vet man? Hans speciella sätt är iaf i vårt tycke annorlunda än "bara" adhd. Men vi får se.
Vardagen är krävande och vi grubblr mycket. Sen har jag använt mig mycket av bilder hemma för att hjälpa honom och det är verkligen effektivt.
Mamasnest: vad olika våra barn är. :) min son titta inte ens på henne och sa inget utan bara satt där till hon fråga om han e klar. Då sa han nä och så fråga hon om han ville ha en till bit. Då nicka han. Ja förstår vad du menar med din dotter o hennes rutiner och så. Här går det inte alls att åka bort lika bra. Han tycker inte om att åka tåg o buss heller. Men är det nåt jättekul brukar det iofs funka rätt bra. Vi brukar oftast dela upp oss. Vad bra den där föräldrahjälpen verkar. Nåt sånt skulle man ha här. Fast vet inte om han skulle bete sig likadant med främmande människor i närheten. :s
Nä det gjorde inte min son heller. Nä vi hade ingen Kanin el liknande med. :) Ja det kanske hon hade gjort. Vi hade ju hon som vi träffat dem två ggr innan sen var det ju en annan tjej med som iakttog o skrev.
Åh, du fick du titta igenom det först. Vad tittar dem efter? :)