NP-utredningar
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Vad olika det kan vara. Vår son var liksom bara "olik" andra tidigt. Han är ganska tydlig i sitt speciella sätt att vara, i alla fall hemma. På dagis märks det inte så mycket nu mera.:) Flickor som har asperger/ adhd är svårare att upptäcka säger de som vet. Manualerna är ju skrivna efter pojkars beteenden och flickor är ofta mindre utåtagerande och mer socialt smidiga.
Ja, det är jättebra förklaring på återgivningen (i alla fall var det så för oss) där de förklarade allt i detalj. Då blev jag oerhört förvånad att sonen gränsade till autismspekrum, men idag så är det rätt klockrent.
Katja74: Japp :)
Tack för svaren föressten! :)
Fridlyst: så kände jag också över frågorna. Men de vi inte fattade eller visste lämnade vi tomma. Nä att den tar längre tid för en del är nog för att dem där man utreder inte Har den tiden. Vi Har vart där 5 ggr nu och det med en vecka mellanrum för de 4 första p h sen blev det två veckor till det femte.
Nu har vi varit på vårt sista besök under utredningen. Om två veckor får vi svar, spännande och läskigt.
Nästa vecka ska jag på första samtalet för sonen, sedan startar väl hans utredning.
Tur att man inte jobbar...
Varit på bedömningssamtal idag. När samtalet var slut sa psykologen, läkaren och sköterskan till mig och min man: -OJ vilken situation ni har. Vi lägger omgående detta till utredningsteamet och vår förhoppning är utredning inom en månad. Behöver ni hjälp under t´iden?
Liten kovändning måste jag säga, sist när dottern var med så var allt bara så normalt... Klart, jag kunde inte direkt lägga fram alla hennes avvikelser inför henne.
Känns så skönt att äntligen blivit lyssnad på.