• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Bouillotta

Men så söt!!! Turitella, du är jätteduktig fotograf! Tänk vad roligt att ha få fina bilder på en såååå söt bebis!

Jag funderar på att investera i en lite bättre digital systemkamera, med förhoppning om att det gör mig till en bättre fotograf......man vet ju aldrig.

Hera, stort grattis till lilla tjejen i magen!       

• Mrs Igelkott

Hej allihop! Stort grattis till alla er som fått sådana fantastiskt fina bebisar! Började nästan gråta när jag läste era berättelser och såg de fina bebisbilderna. Skall detta få hända även oss? Så tacksam för att IVF finns så att vi får uppleva detta under... Att det äntligen kommer så många efterlängtade barn! Julia: Jag är i vecka 34. Vill inte heller gnälla, men det börjar bli kämpigt. Har lite svårt med maten, börjt kräkas lite då och då, nattetid, så det blir inte mkt sova. Blev inte bättre av att jag fick vinterkräksjukan förra veckan och fick läggas in med dropp i tre dagar. Sedan dess har jag ännu mer svårt att äta. Men de var super på sjukhuset, en kallade dit en BM som kollade att allt var bra med bebisen, kändes så bra. Jag är så nyfiken på vem det är därinne :) Stort grattis igen, och tusen tack för att ni delar med er av förlossningsberättelserna också! Kram Igelkott

• Hera78
    Moa Li skrev 2012-05-20 19:02:32 följande:
    Här är min lyckliga berättelse, som närmar sig sitt slut som gravid och början som mamma.

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m64981331.html

kram på er alla tjejer här inne. Ibland blir man nästan "religiös" av att vara gravid.
    Otroligt vackert skrivet, det rinner tårar från mig nu, vi gjorde vår återföring den 4 november så jag ligger lite drygt en månad efter dig i tid men å vad jag fick tillbaka alla lyckorus vi upplevt under de här dryga 30 veckorna. Helt otroligt att ha en liten tös därinne som snart kommer och förgyller våra liv, efter alla år av försök lyckades vi på vårt första försök och det är för mig helt magiskt. 

Tack för din fina berättelse och stort lycka till! {#emotions_dlg.flower} 
  • Moa Li
    Hera78 skrev 2012-05-20 19:43:42 följande:
    Otroligt vackert skrivet, det rinner tårar från mig nu, vi gjorde vår återföring den 4 november så jag ligger lite drygt en månad efter dig i tid men å vad jag fick tillbaka alla lyckorus vi upplevt under de här dryga 30 veckorna. Helt otroligt att ha en liten tös därinne som snart kommer och förgyller våra liv, efter alla år av försök lyckades vi på vårt första försök och det är för mig helt magiskt. 

Tack för din fina berättelse och stort lycka till! {#emotions_dlg.flower} 
    Tack Hera, ja, man blir nästan lite religiös. Nu är det inte långt kvar tills jag ska bli mamma  Cool
  • moii

Näe och under tiden har reglerna för igångsättning av ivfare ändrats så.. Man får gå över mer än en vecka har jag ju insett!!

• Gulia84

Menvad menar du? Har man inte fått gå över tiden som IVF:are innan??

Jag älskar detta väder by the way!!! Mmmm soool!!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF