• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Julia82

Är det inte olika regler i olika landsting? Här i Borås-området är det inga extrakontroller eller regler efter att man gjort Ivf. Men jag har förstått att många andra har extra UL och sånt?!

Nu är jag i v 36+3, tiden bara springer iväg!! Vädret är helt fantastiskt, så här sitter jag på altanen och har precis börjat läsa Hunger Spelen. Måste ha nått att göra medan jag väntar på bebisen :)

Hur mår ni nyblivna mammor och ni andra höggravida?

• moii

Nu är vår bebis här också. 33 timmar tog det men han är vansinnigt fin. Just det ännu en pojke :)

• Julia82
    moii skrev 2012-05-26 23:32:39 följande:
    Nu är vår bebis här också. 33 timmar tog det men han är vansinnigt fin. Just det ännu en pojke :)

Åh Grattis Moii!!!

Hoppas ni mår bra, och att förlossningen gick utan komplikationer. Du fick verkligen kämpa länge!! Ha det nu helt underbart dom första dagarna med er son, jag väntar med spänning på en bild på det lilla underverket :)

Kram   
  • Najje79

Äntligen! Grattis moii!! Oj, 33 timmar, du är en hjältinna!! Hoppas du orkar uppdatera senare med detaljer och en bild. Varma kramar!

• Bouillotta

Åhhh, fantastiskt roligt att höra!! Massor av grattis till Er fina pojke!!

Hoppas du och lilla familjen mår bra och att ni har det bra tillsammans!

GRATTIS!   

• Bouillotta

Jag har fått förvärkar tror jag. Har haft sammandragningar sedan v. 18 men nu är de längre och efterföljs av en molande värk, ungefär som mensvärk. Detta började för en vecka sen och det är inte vid varje sammandragning det efterföljs av en molvärk men någon gång om dagen sker det. 
    Har läst att det hör till processen men nu undrar jag hur långt innan FL dessa förvärkar brukar starta? Vi har ju planerat snitt 7/6 och jag vill helst inte att det ska sätta igång av sig självt innan dess....

Någon som hade förvärkar? Hur länge kan man gå med sk förvärkar? Nån som vet....
    Ska till MVC imorrn så då hoppas jag få svar om inte annars....      

• Julia82

Bouillotta, jag har också fått det sista veckan. Magen blir stenhård och jag får molvärk i ryggen och magen. Har hållt i sig länge med tycker jag, men det ska väl vara normalt väl? Jag går in i v 38 imorgon, gissar att det är dags för livmodern att börja träna inför förlossningen. Kändes skumt i början för det kom igång så plötsligt, sista dagarna har vart rätt jobbiga.

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF