• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Turitella

Oj, vad många vi börjar bli! Vad kul! Lägger till mig i listan, men väntar nog lite med att lägga upp den i trådstarten om fler vill lägga till sig.

MAJ

Turitella - 1/5
    Najje - 1/5
    Belfen - 4/5
    Moii - 15/5 - icsi 
    7feb - 17/5
    Kornett - 24/5

JUNI
    Mammaobabba - 3/6
    Moa Li - 11/6
    Julia82 - 17/6

JULI
    Igelkott - 3/7
    Cat rock - 3/7

• Turitella

Här kommer en magbild på mig.
    Gick in i vecka 15 igår (14+1).
    Hur ser era magar ut så här tidigt? Jag tycker jag blir stor fort, går som sagt inte att dölja längre.
    Har även gått upp 6kg(!) på dessa 15 veckor. Var ska detta sluta?

• Mamaobabba

Åh, Cat rock!! Håller verkligen tummarna för dig nu..
    Jag förstår precis, jag är bland de nojjigare mänskorna och är expert på att överanalysera precis allt!! Och i helgen trodde jag verkligen att vårt lopp var kört när jag var utan symptom efter att ha blött i närmare två veckor.
    Men, se.. det fanns en liten där! Tappa inte hoppet!! Och nu när du mår illa och hostar samtidigt är det ju iaf ett härligt tecken på att en liten är där inne!

Moii, oj!! Snacka om att vilja leva, vilken liten en du har!! Vad underbart att allt gått så bra trots så många vändor! Blir alldeles varm i hjärtat!

Turitella, vilken fin mage du har!
    Längtar till jag får en jag med.. Men, öka i vikt har jag redan börjat göra.. (suck) Blir lätt så när man är sängliggande och är duktig på att tröst- och tristessäta! Men, det får bli allvarlig skärpning på ätandet och så hoppas jag att jag ska få komma upp och igång snart!

• Gulia84

Idag ska jag till läkaren och göra ett vul å kolla så det står rätt till med min ölmage! Kan man aldrig sluta oroa och nojja sig? En dag utan oro hade jag kunnat betala dyrt för.

Jag längtar efter symtom. Nu är det bara en stor mage, men inget annat som tyder på att det är nåt i magen... Undra om han kan se nåt idag...? Är i v 5.

• 7feb

Turitella vilken fin mage! Min magbild ligger några sidor tillbaka ser ut som du ungefär och är v. 13 i morgon. Har konstig nog inte gått upp alls fast att jag äter vitt bröd med majonäs på :) men det kommer, med sonen gick jag upp 16 kg och jag tappade allt utom tre kg under förlossningen. Jupa vad bra att du ska kolla, jag gjorde vul varannandag under v. 6 då jag var överstimulerad och det såg bara hinnsäck. I v. 7 anade doktorn ett hjärta.

• cat rock

Å Turitella vilken fin bäbismage! Jag ser verkligen fram emot att magen ska börja växa. Igår la maken handen på magen och sa "jag tror den har växt lite!" och sedan la han lite försiktigt till "om det inte är någon bäbis nu kommer du bli arg på mig!". =)
    Men nej, jag har bara mig själv att skylla för magen, för jag har levt på onyttigheter i flera veckor nu! Gick ner 5 kg i somras, som jag garanterat gått upp nu igen!

• Julia82

Åh va fin mage Turitella!!! Jag vill med ha en sån bula nu med en gång ;) Fast jag är bara i v 8 så det vore ju lite väl tidigt för min del!

• cat rock

Igelkott: Är allt lugnt för dig än så länge? Har du pratat med kliniken? Och i så fall: vad har de sagt om medicinerna... Ska du fortsätta ta dem som vanligt?

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF