• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Mrs Igelkott
    cat rock skrev 2011-11-02 11:02:51 följande:
    Igelkott: Är allt lugnt för dig än så länge? Har du pratat med kliniken? Och i så fall: vad har de sagt om medicinerna... Ska du fortsätta ta dem som vanligt?
    Hej! Jag tar inga mediciner, det enda jag tog under ruvtiden var crinone och den sista tog jag dagen innan TD (som var i lördags). Jag mår bra förutom illamående ibland och ganska mycket "mensvärk" ibland, främst efter att jag gjort häftiga rörelser. Men det känns ju kul med lite symptom. Jag har fått UL inbokat i v. 9 =)
    Hur är det själv idag?
    Kram!
  • Gulia84

Jahopp, här ligger jag på sjukan. Läkaren sa att jag skulle räkna med 3 veckor. överstimulerad!

• Frida 1980
    Gulia84 skrev 2011-11-02 23:30:41 följande:
    Jahopp, här ligger jag på sjukan. Läkaren sa att jag skulle räkna med 3 veckor. överstimulerad!
    Oj vad tråkigt... hoppas dom tar hand om dig bra och att du blir bra snart så att du kan njuta av din graviditet.
  • 7feb

Jupa skönt ändå att de har koll på dig. Jag var tyvärr oxå överstimulerad i tre veckor. Det är riktigt tufft tyckte jag. Hoppas du slipper samla på dig alltför mycket vatten. Krya på dig

• Gulia84

Ja det är bra att de har koll på mig. :)

Jag blir tokig. Alla graviditetsappar visar olika. Vilken vecka är jag egentligen?! ÄP va den 12/10.

• Mrs Igelkott
    Jupa: Vad jobbigt att du måste ligga inne! Känns bra att det tar hand om dig i alla fall...
    Jag hade också ÄP 12/10 =)
    Jag har använt några beräkningsverkyg på nätet, de flesta visar samma, jag kör på familjeliv där man kan fylla i Ägglossningsdatum och det vet vi ju väldigt exakt =)

Då har jag gått 5 fulla veckor och 1 full dag (v5+1)., dvs graviditetsvecka 6, men beräknad förlossning 3/7. Borde ju vara samma för dig (innan våra UL säger något annat).

Idag är första morgonen jag verkligen känner illamående! Inte som vanligt illamående, bara typ spykänslor och ovilja att äta saker kombinerat med jättehunger. Skulle ut med sophinken och höll verkligen på att kräkas =)

Hoppas du mår bättre snart!
    Stor kram till dig!!!
  • Gulia84

Jadå är vi precis samma då igelkott! :)
    Men jag har inga symtom. Och läkaren kunde inte se nåt på VULet. Läskigt.....
    Man längtar nästan till att få må illa. Haha!

• Mrs Igelkott

Det är ju vanligt att inte känna någonting alls än!
    Håller tummarna för att allt är som de skall!

• moii

Igår gjorde vi UL igen och lilla äpplet viftade och fäktade med händerna som en galning och ville inte ligga still för att bli mätt alls! Sedan blev jag kissnödig så blåsan tryckte ned hinnsäcken och ungen somnade och blev mätt. Kändes magiskt att verkligen få se att det är en riktig bebis där inne!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF