• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Mrs Igelkott
    Jupa: Skönt att höra att du får åka hem, men jobbigt med sprutorna! Blir ju sjukt många...
    Våra stjärnor är ju skapade av sprutor, så du behöver säkert inte oroa dig Glad
    Skriv in dig på listan, vettja!

Nu har jag läst tråden från början till slut, fint att se allas tankar, funderingar och bilder!
    Kram!
  • Gulia84

Ja de är små sprutbebisar. :) det ska gå bra tror jag allt! Det är det värt!

Jag skriver från mobilen och kan inte kopiera alla så nån vänlig själv får gärna göra det åt mig. Jupa - 3/7

• Mrs Igelkott
    MAJ
    Turitella - 1/5
    Najje - 1/5
    Belfen - 4/5
    Moii - 15/5 - icsi 
    7feb - 17/5
    Kornett - 24/5

JUNI
    Mammaobabba - 3/6
    Moa Li - 11/6
    Julia82 - 17/6

JULI
    Igelkott - 3/7
    Cat rock - 3/7
    Jupa - 3/7
  • cat rock
    MAJ
    Turitella - 1/5
    Najje - 1/5
    Belfen - 4/5
    Moii - 15/5 - icsi 
    7feb - 17/5
    Kornett - 24/5

JUNI
    Mammaobabba - 3/6
    Moa Li - 11/6
    Julia82 - 17/6

JULI
    Igelkott - 3/7
    Jupa - 3/7

Får ju ta bort mig från listan nu. Siktar på en höstbäbis istället...
    Och vilken fin bild 7feb!
  • Mamaobabba

Åh, Catorock! Ledsen för er skull! Massa styrkekramar till dig!!

Jupa, skönt att du fått åka hem nu!
    Du ska nog inte oroa dig för det där med sprutorna, som sagt.. Vi har ju sprutbebbar allesamman!

7:e feb; Åh, vad härligt att allt gått så bra! Vilken liten sockerbit du har därinne! Hjärta

Själv har jag varit på rehabmöte med jobbet och fått en plan för fortsättningen. Känns sååå skönt! Kommer att få byta till ett annat boende med mindre risk för våld, så det känns som en stor lättnad och jättespännande! Är ju sjukskriven 100% iaf nästa vecka också, men sen ska jag få gå på intro på mitt "nya hus".

Hoppas ni får en toppenhelg!

• sassa79
    APRIL

Sassa79 - 29/4  

MAJ

Turitella - 1/5
    Najje - 1/5
    Belfen - 4/5
    Moii - 15/5  - ics
    i 7feb - 17/5
    Kornett - 24/5

JUNI

Mammaobabba - 3/6
    Moa Li - 11/6
    Julia82 - 17/6

JULI

Igelkott - 3/7
    Cat rock - 3/7
    Jupa - 3/7
  • cat rock
    APRIL

Sassa79 - 29/4  

MAJ

Turitella - 1/5
    Najje - 1/5
    Belfen - 4/5
    Moii - 15/5  - ics
    i 7feb - 17/5
    Kornett - 24/5

JUNI

Mammaobabba - 3/6
    Moa Li - 11/6
    Julia82 - 17/6

JULI

Igelkott - 3/7
    Jupa - 3/7
  • cat rock
    Mamaobabba skrev 2011-11-04 16:00:29 följande:
    Själv har jag varit på rehabmöte med jobbet och fått en plan för fortsättningen. Känns sååå skönt! Kommer att få byta till ett annat boende med mindre risk för våld, så det känns som en stor lättnad och jättespännande! Är ju sjukskriven 100% iaf nästa vecka också, men sen ska jag få gå på intro på mitt "nya hus".

Hoppas ni får en toppenhelg!
    Vet inte riktigt bakgrunden till detta, men jag är ändå glad för din skull! Låter i alla fall som något att vara glad för! =)
  • cat rock

LYCKA TILL!!! Till alla er här!

Jag drar mig ur denna tråden nu eftersom det inte blir någon vår/sommarbäbis för vår del!

Kramar och tack för allt stöd!

• Mamaobabba
    cat rock skrev 2011-11-04 19:36:29 följande:
    Vet inte riktigt bakgrunden till detta, men jag är ändå glad för din skull! Låter i alla fall som något att vara glad för! =)
    Ja, det är det verkligen! Jobbar på ett barnboende för barn med utåtagerande beteende, autism och hyperaktivitet och risken för våld har varit överhängande. Så.. jag har inte tacklat det så bra helt enkelt. Har begärt omplacering så jag känner mig glad och lättad nu!
    cat rock skrev 2011-11-04 19:37:45 följande:
    LYCKA TILL!!! Till alla er här!

Jag drar mig ur denna tråden nu eftersom det inte blir någon vår/sommarbäbis för vår del!

Kramar och tack för allt stöd!
    Lycka till nu, du också!!!
    Hoppas att det blir en bebbe nästa gång! Hjärta
    Många varma kramar!
Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF