• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Mrs Igelkott
    moii skrev 2011-11-03 11:27:41 följande:
    Igår gjorde vi UL igen och lilla äpplet viftade och fäktade med händerna som en galning och ville inte ligga still för att bli mätt alls! Sedan blev jag kissnödig så blåsan tryckte ned hinnsäcken och ungen somnade och blev mätt. Kändes magiskt att verkligen få se att det är en riktig bebis där inne!
    Så vackert, får nästan en tår i ögat! Underbart att få en sådan bekräftelse =)
  • cat rock

Igelkott: jag vet inte... Ena sekunden tror jag att allt är kört. Sedan börjar jag undra varför jag tror att nåt är fel eftersom det enda tydliga tecknet är lite blod då och då... Men i morgon ska jag testa och sedan ska jag lita på det svaret, oavsett vad det blir...

• Mrs Igelkott
    cat rock: Usch vilken berg-och-dalbana! Fattar verkligen att du blir rädd av blodet. Men så länge det inte kommer så mycket kan det ju vara helt normalt! Bra strategi om att vänta! Stor kram till dig!
  • moii

Som sagt.. Jag blödde mycket och lite varje dag från v. 5 tom v. 10 det kan vara så + att jag inte Hade några andra
    Symptom förrän v 8 ca och då fattade jag inte att det var symptom heller..

• 7feb

KUB för vår del i morgon. Nisses vad nervös jag är att inte se hjärtat slå

• Belfen

Cat Rock: 

Jag vill säga att jag också blödde varje dag fram till v.10 typ.
    Jag har en jättesöt Pingu i magen och imorgon går jag in i v.15 och bebin mår så bra så. Vi har gjort KUB och en del UL då det blödit en del.

Jag håller tummarna för dig! 

• Belfen
    7feb:

Jag håller tummarna för dig!
    Berätta hur det gick! Jag både tror och hoppas på att det kommer gå bra.
    Tusen kramar! 
  • cat rock

Det har gått åt hel**te. Testade med två test i morse och det är minus på båda. Man kan ana ett jätte,jätte,jätte-svagt streck för plus, men vid det här laget skulle det ju ha varit jättestarkt. Så här är det kört. Gråter

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF