• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Mamaobabba
    Moa Li skrev 2011-11-06 20:13:14 följande:
    Mamaochbabba: Ja, men bra att de kollar. Lycka till Skrattande
    Ja, nu håller vi bara tummarna och hoppas på allt det bästa!
  • sassa79

Är det nån mer som har kommit in i sån där jobbig period där man får för sig att det har hänt barnet något.
    Det har jag, riktigt jobbigt är det, har inte haft några blödningar eller värk men ganska ofta får jag för mig att magen har blivit mindre mm
    Ska på ultraljud den 2/12 och det känns som om det är flera år dit.....  

• Gulia84

Hejhopp Sassa79. Jag är nojjig och tror att jag har en ofostrig graviditet eller utomkved... Jag vågar inte va lycklig och glad. Allt har ju alltid gått emot oss så jag vågar verkligen inte.

• Najje79

sassa79: Jag är helnojjig hela tiden! Var in för en vecka sedan på UL bara för att jag inte kunde släppa alla hemska tankar. Vet inte hur man kan få bort oron, jag försöker tänka att så länge jag inte blöder massa färskt blod och har superont i magen så är det ingen fara. Men det är inte lätt att släppa alla orostankar. Hoppas du kan bli lugnad efter ultraljudet. Vilken v är du i? Jag går in i v 16 imorgon

• kornett

Jag förstår er oro men hoppas att ni kan njuta av er fantastiska graviditet. Det ska vi göra fr o m idag!

Lite uppdatering från idag: Var på UL idag i v 11+3 och allt såg jättebra ut. Vi fick tre bilder med oss hem men de var väldigt suddiga så jag är glad att det syntes så bra på skärmen! Det får bli att ta fram den bilden i minnet då och då:) Den var 6 cm som den skulle.

Ska försöka lägga upp en tydlig UL-bild. Ska bara lära mig hur man gör den klarare:)

• Ylva75

sassa79: jag tror att de flesta av oss är nojiga mest hela tiden. Jag vågar inte tro på plussen  helt förrän efter UL som jag ska göra i vecka 48. Har ju bara gjort tre gravtester som alla varit jättepositiva, starkare än kontrollstrecket, så  gravid är jag, men vet ju inte om mini får stanna kvar, eller om det är något fel.....kan ju bara hoppas att allt är bra.

Ego: Har åkt på världens förkylning med hosta så lungorna nästan kommer upp å ögoninflammation på det, har ju inte varit hemma från jobbet på över tre år, men nu var det dax..Hoppas ju att detta inte påverkar Mini som ska växa å frodas.
    Ha en skön kväll mina vänner 

• sassa79
    Najje79 skrev 2011-11-07 20:14:36 följande:
    sassa79: Jag är helnojjig hela tiden! Var in för en vecka sedan på UL bara för att jag inte kunde släppa alla hemska tankar. Vet inte hur man kan få bort oron, jag försöker tänka att så länge jag inte blöder massa färskt blod och har superont i magen så är det ingen fara. Men det är inte lätt att släppa alla orostankar. Hoppas du kan bli lugnad efter ultraljudet. Vilken v är du i? Jag går in i v 16 imorgon

Jag har precis gått in i vecka 16, försöker också tänka så men den senaste tiden har det blivit jobbigare, det kanske påverkas av att vi inte har så mycket inplanerat i November och då känns det som om det går saktare och man hinner tänka alldeles för mycket
  • 7feb

Sassa79 samma här! Går in i v.14 på torsdag, gjorde kub i fredags där allt såg bra ut.efter det bestämde vi oss för att njuta av graviditeten. Klart man oroar sig när det smyger på en känsla av stiltje. Håller med helt men jag har verkligen bestämt mig för att inte oroa sönder mig nu. Och vet ni vad som hjälper? Jag känner min bebis röra sig!!! På kub såg jag hur den låg och efter det har jag kännt puffar där det är utan tvekan bebisen för det känns precis som med sonen fast han var 20cm när jag kände honom första gången. Härom kvällen tryckte jag försiktigt handen i närheten av ljumsken och POFF i handen :) Kram

• 7feb

KUB resultatet kom precis.....174 var resultatet. Det anses vara vara förhöjd risk. Vet inte vad jag ska känna just nu

• Gulia84

Kramar till dig! Jag vet inget alls om hur mycket man kan lita på de testerna, är inte insatt alls. Gör man fler tester då?

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF