• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Mrs Igelkott

Hej allihopa!
    Imorgon går jag in i 6 + 0 =)
    Igår hade jag jätteskarpa smärtor, har ju  molvärk mest hela tiden men det var verkligen något nytt - tänkte verkligen att nu är det kört... Men sen kom det inget blod, och idag har jag mått mer illa än på hela tiden, vilket jaq varit jätteglad för, he he  =)
    Har just tryck i mig en massa cornichons och feferoni, mums!

7feb: Fasen vad jobbigt. Stor kram till dig!

Jupa: hur mår du?

• Moa Li

7feb. Vad har de för skala de går efter? Ska ni göra fostervattensprov?

Kram Moa Li

• Najje79

7feb: Men nej vad jobbigt! Men det är ju inte helt säkra siffror. Ska ni gå vidare med fvp? Styrkekramar i massor!

• Gulia84

Igelkott: jag mår bra. Ligger här hemma och slappar! Magen har blivit mindre! Tjo! Nu längtar jag såå till 21/11. Känns som en evighet!

• Mrs Igelkott
    Jupa: Skönt att höra att du mår bra! Har du ULden 21:a?
    Två dagar innan mig, kul!
    Ja tiden går så lååångsamt  =)
  • Mrs Igelkott
    Najje79 skrev 2011-11-08 21:23:04 följande:
    7feb: Men nej vad jobbigt! Men det är ju inte helt säkra siffror. Ska ni gå vidare med fvp? Styrkekramar i massor!
    Nej siffrorna är ju sannolikhetssiffror. Det är därför det är så jobbigt att ta ställning till svaret. Det kan betyda ngt eller absolut ingenting alls. :/
  • Gulia84

Igelkott: Ja, då är det UL! Eller blir det VUL när det är så tidigt kanske??

• moii

7feb hade de tagit hänsyn till att det är ivf? Vi måste mätas på ett annat sätt för vi har mer hormoner eller hur det nu är! Kram

• Hera78

Hej alla vackra gravida kvinnor!

Jag är ganska nybliven ruvare, går in i vecka 3+0 idag om man nu räknar ÄP som 2+0 som jag läst någonstans. Vet inte om jag egentligen "törs" lägga mig i en tråd utan att veta att jag ens är gravid men what the hell

Det här är vårt första IVF och jag har mig veterligen aldrig varit så här gravid förut så alla symptom som dyker upp är än så länge häftiga för mig, jag förstår ju också att man tröttnar på illamående och ömmande boobisar men just nu ser jag fram emot det

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF