Najje79 skrev 2012-03-07 22:09:23 följande:
Bouillotta och 7feb: Jag tycker det är bra att ni lyfter era tankar och erfarenheter. Jag tycker den här tråden är så bra och givande att vara med i och grunden till att dela sådana här ämnen måste väl vara trygghet... otroligt att ett antal främmande kvinnor kan diskutera och dela så många personliga ämnen.
Kram till er alla!
Ja, tänk va! Visst är det fantastiskt vilket stöd vi kan få av varandra i ett forum som detta! Jag tror att anonymiteten gör det möjligt för mig och fler med mig att verkligen kunna diskutera sina innersta tankar. Vi har helt kravlöst delat en ganska lång tid tillsammans nu och en otroligt viktig tid av våra liv här i forumet, det skapar trygghet.
För mig som valt att inte berätta för någon annan i omgivningen om vad vi gått igenom har FL spelat en viktig roll under dessa senaste år. Ett ställe där jag fått möjlighet till kommunikation och ventilation och möjlighet till otroligt mycket stöttning och omtankte men också tillgång till information i denna fertilitetsdjungel. Jag hoppas också att jag bidragit med detsamma till andra i samma situation. Mao - hiiiiimla bra grej det här!
Moii, jag känner igen din signatur från andra trådar där vi båda skrivit i och jag tror vi fått samma hjälp på traven. Så ja, vi är verkligen i samma situation och din förståelse värmer. Tack för pepp och stöd!
Jag känner också igen mig i det med distanseringen av förlossning, och för mig vet jag vad det betyder = något jag undviker att tänka på = underliggande oro. (Men nog ältat om den.) Skönt att du ändå känner dig trygg och lugn inför det som komma skall.
7feb skrev 2012-03-07 21:39:13 följande:
Klart du ska ventilera! Och jag skrev bara om min " hemska" fl för att ämnet var uppe inte för att skrämma eller stöta. Oroa dig inte, bara keep on track. Håll fast vid vad du känner. Kram
Absolut! Jag känner det jag känner.
Moa Li, hmmmm....det med koma kanske skulle vara ngt

. Undrar om det finns något man kan ta och sen vaknar man upp och så har kroppen fixat allt. Det låter som en grej för mig! Nä, skämt åsido så förstår jag din poäng. Skönt att du hittat en bra tanke att återvända till och finna lugn.
Julia, tack för tipset! det kan vara värt att prova! "Jag kan föda barn, jag är inte rädd"......