• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • Otto

Jag tyckte att detta var en riktigt fin och påhittig present! Personligen tycker jag att något sånt här är MYCKET roligare att få än att få en vanlig "random köpepresent" som Kaiza skrev...

Synd bara att du lade ner denna tid på en sådan otacksam människa... Jag hade förstått otacksamheten något bättre om det vore ett 7-årigt barn eller liknande, men en vuxen människa.... Hoppas att du inte lägger ner mer tid på denna "vän" i alla fall! Du är värd bättre. 

• mörlin

va fsen. säger man så? Jag hade blivit väldigt glad av att få en sån fin och personlig present.. även om det så hade varit en bröllopspresent vi talade om..

• Angels

Åh, jag kan vara vän med dig istället! Hade verkligen uppskattat det! Själv har jag funderat på att ge min kompis en burk med ingredienser till ett knäckebröd i. Kanske jag ska passa mig för det, om hon kanske är likadan.... :-/

• Carowlin

TS, SNÅL?! Nä, jag tycker det var en riktigt omtänksam present, och personlig istället för att gå och köpa nåt man inte vet om människan vill ha!

Mat och godsaker tackar man ju aldrig nej till. Tack för tipset förresten, det kommer jag använda på någon riktigt speciell någon dag! Glad

Hade jag fått en korg med godsakerna som du gav henne hade jag blivit jätteglad över att människan lagt så mycket tid på att göra allt bara till mig - oavsett om personen så vore rik!
    Vet man dessutom att personen har lite ont om pengar så ska man ju fan bara vara glad över att man troligtvis betyder så pass mycket att någon ens vill lägga tid på att ställa sig och göra allt och ge bort när man kanske hade kunnat vara på jobbet och tjäna pengar istället (nu har du såklart säkert gjort detta på din fritid och inte har behövt jobba då men du förstår vad jag menar). Hon ska vara glad över att hon har en så snäll väl som ger en present fast du har ont om pengar! Glad

• EmmaÅland

Otacksam vän. Jag skulle ha uppskattat en sån present dubbelt mer än nåt köpt, oigenomtänkt, tråkigt, industrigjort..bläää..

• Majbarnen
    EmmaÅland skrev 2011-09-15 13:09:58 följande:
    Otacksam vän. Jag skulle ha uppskattat en sån present dubbelt mer än nåt köpt, oigenomtänkt, tråkigt, industrigjort..bläää..
    Håller med!

Tycker TS valde jättebra, personlig och fina presentER!
    Jag hade blivit jätteglad för en burk hemgjord sylt ELLER hembakt bröd

Och så tycker jag att "kompisen" är både otacksam och oförskämd
  • Dark Angel

Tycker det var en jättebra present, det handlar inte om pengar (eller borde inte göra det) utan omtanke.. skulle bli överlycklig av en sån present! Fruktansvärt otacksam "vän"

• Glad i hågen

Vill du bli min vän? Jag skulle bli jätteglad

Jag tycker nästan det är roligare att få såna personliga presenter som någon, precis som du gjorde, lagt ner omtanke och tid på. Mycket gulligare än att springa och snabbhandla nåt dyrt och flashigt.

Att dessutom SÄGA att det var snålt, det var ju rent oförskämt. Vad är det för bortskämd brud?

• Betty Boop

Men jösses! Om man fyller 27 år så kan man inte räkna med att få en present av sina kompisar över huvudtaget! Din kompis måste vara riktigt j*vla bortskämd! Hon borde skämmas! Riktigt pinsam! Själv skulle jag bli jätteglad för en present som din! Det är alltid kul med presenter med lite tanke och omsorg bakom.

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?