• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • Knorrhane

Jag hade uppskattat en sådan present.

• Eva 75

Otacksam vän säger jag. Själv hade jag blivit jätteglad för en sån present. Älskar när man får korgar/hinkar o dyl med massa godsaker i. Och hemmagjort är ju ännu bättre.

• Simbaa

Jag hade blivit överlycklig för en sån present.
    Hellre det än massa tjafs som bara samlar damm

• MikuAndSaraLi

Men helt allvarligt, Ts. Skaffa andra vänner - hon var inte mycket att samla på.
    Du kan ju inboxa mej om du vill =D
    Om du nu gillar att baka (jag ÄLSKAR att baka och utbildar mej nu till konditor) och utbyter gärna recept och bara snackar om allt och inget =)
    Kram på dej och hoppas det löser sej =)

• Fröken Fi

Det där är en väldigt taskig och otacksam vän du har, det är ju inte summan på gåvan som skall vara det väsentliga utan det faktum att det ligger en tanke och engagemang bakom gåvan.

• Anonym

Hade jag fått ovanstående saker av en vän hade jag blivit jätte glad. Att min vän bakat bröd och gjort hemgjord sylt till mig känns som en jätte gullig sak. jag hade blivit rörd rent ut sagt.

• Den lilla M

Själv hade jag blivit väldigt glad över att få något som är hemmagjort. Det visar ju verkligen att du lagt ner egentid och att du bryr dig. Din sk vän borde skämmas!

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Stor mamma

vilken underbar tanke- men vilken grinig vän du har. 

• Xarn

Usch vad snål du var...  Haha. Nä. Det var ju en personlig present. Jag hade blivit glad, det är tanken som räknas.

• brünnhilde

Snål eller inte - "vännen" visar en extremt dålig attityd genom att överhuvudtaget nämna var hon tycker om det. Dumpa henne säger jag. Alternativt sätt henne i etikettskola....

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?