• Anonym (snål?)

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

• Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?
  • hymafr

Tala om otacksam människa.

Du kanske ska se dig om efter en ny kompis?

• Anonym (Men va??)

Men va är det för vän du har ts??? Så hade jag väl aldrig sagt till nån av mina vänner! Jag hade uppskattat att du faktiskt dök upp o kanske ville fika med mig på min födelsedag, och om du har nånting med dig är det ett plus i kanten. Och jag hade också uppskattat presenten du tog med dig. Var ju jättefint gjort!

Nej, det där verkar inte vara en särskilt bra vän.

Kram! 

• sirisdotter
    Simbaa skrev 2011-09-15 08:25:12 följande:
    Jag hade blivit överlycklig för en sån present.
    Hellre det än massa tjafs som bara samlar damm
  • Jeanette1974

Det är väl DET som är en riktig present. En som kommer från hjärtat. Dvs något man gjort själv.

Mamma, pappa och fyra barn
  • Bambinoinarrivo

Jag hade blivit glad för en sådan present.
    Däremot hade jag inte tagit emot den av helt andra orsaker. 

• Smulpaj

Jag hade ÄLSKAT den! Vad är det för värdelös "vän" du har?

★Michaela 940914★Daniel & William 960609★Emma 020119★Angelina 050809★Isabelle 110713
  • tomcar1

Vad är det för en bortskämd människa ? Och hon/han ska vara vuxen ! Jag skulle liksom flera här bli jätteglad, det är ju kul med lite småplock ju : )

• sirisdotter

Så olika det kan vara!   Hade med omsorg valt en ljudbok till väninna,  som alltid lyssnar på ljudböcker;  när hon diskar,  syr (har egen atelje)   osv.    Med en författare jag visste att hon gillar -  och dessutom en uppläsare jag vet att hon beundrar.

Det visade sig att hon redan läst boken (som pocket?).    Hon sade att hon hellre velat ha en sockerkaka jag bakat själv!    (vad jag vet bjuder hon aldrig på sockerkaka -  än mindre köper).

• MammaMia88

Men herregud, presenten var ju perfekt! Jag är 23, jag förväntar mig inga presenter alls av någon...! Så skulle bli glad för minsta lilla (tom ett enkelt grattis)

Tycker din vän verkar väldigt barnslig och bortskämd 

• Onkel Anneli

Jag trodde alla visste om att även om man får en dammtuss i present så ler man vackert och tackar ordentligt.

Dessutom var din present bra 

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?