• Liten Léonie

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Skrutt 83 skrev 2012-01-03 20:10:26 följande:
    Helenemedh: jag åt borago är ungefär samma som Glandin. vi försökte 8 månader med att få till ett syskon och åt borago 2 av dem och båda dem månaderna blev jag gravid! Kan ju inte veta att det var boragon som gjorde susen men är iallafall väldigt glad att jag prövade. Många som det fungerat likadant för, sök på borago här på fl så får du upp massor av trådar.

Som liten léonie skriver har det talats mkt om att det blir till prostaglandiner i kroppen men vilken mängd som det blir nämns inget om, mannens spermier innehåller också prostaglandin men det är ju ingen som avråder från sex när man vill bli gravid eller är det Sen ska man nog bara äta fram till äl för att vara på den säkra sidan! Nu denna gång åt jag från mensens första dag fram till äl. Förra gången i augusti när jag åt dem så åt jag fram till plus (hade hört att man skulle/kunde äta till bim å plussade på bim-1) slutade då i mf men tror absolut inte det hade med boragon att göra, men ville inte chansa å äta lika länge igen.
    Låter klokt som du säger att det kan va bra före ÄL men då förstår jag mer varför man inte ska äta efter ÄL... 
  • Skrutt 83

Liten Léonie; ja vissa säger att man kan äta efter äl också men tycker det är dumt att chansa. Det boragon ska göra är att bygga upp slemhinnan så ägget får lättare att fästa, detta är ju viktigast mellan mens å äl så därför kan man gott sluta vid äl för att vara på "säkra" sidan.

• Helenmedh
    Skrutt 83 skrev 2012-01-03 20:10:26 följande:
    Helenemedh: jag åt borago är ungefär samma som Glandin. vi försökte 8 månader med att få till ett syskon och åt borago 2 av dem och båda dem månaderna blev jag gravid! Kan ju inte veta att det var boragon som gjorde susen men är iallafall väldigt glad att jag prövade. Många som det fungerat likadant för, sök på borago här på fl så får du upp massor av trådar.

Som liten léonie skriver har det talats mkt om att det blir till prostaglandiner i kroppen men vilken mängd som det blir nämns inget om, mannens spermier innehåller också prostaglandin men det är ju ingen som avråder från sex när man vill bli gravid eller är det Sen ska man nog bara äta fram till äl för att vara på den säkra sidan! Nu denna gång åt jag från mensens första dag fram till äl. Förra gången i augusti när jag åt dem så åt jag fram till plus (hade hört att man skulle/kunde äta till bim å plussade på bim-1) slutade då i mf men tror absolut inte det hade med boragon att göra, men ville inte chansa å äta lika länge igen.
    Jaha okej.. Det låter ju bra!  Men nu har min mens börjat, kom igår.. Är det försent då eller? Vänta tills nästa mens om det inte tar sig denna månad dvs?
  • Skrutt 83

Helenemedh: tråkigt att mensen kom :( Nää det är nog inte försent! Slemhinnan byggs väl inte upp först den gamla kommit ut. Börjar du imorgon så är det absolut inte sent tror jag. Började dag 3 första månaden jag åt för jag inte hann köpa i tid.

• Helenmedh
    Skrutt 83 skrev 2012-01-03 20:26:10 följande:
    Helenemedh: tråkigt att mensen kom :( Nää det är nog inte försent! Slemhinnan byggs väl inte upp först den gamla kommit ut. Börjar du imorgon så är det absolut inte sent tror jag. Började dag 3 första månaden jag åt för jag inte hann köpa i tid.
    Ja det var ett väldigt hårt slag.. Men men.. Upp igen och nu vet jag var jag gör imorgon, uppsöker närmsta hälsokost!
  • Choccolat
    Together90 skrev 2012-01-03 20:03:53 följande:
    Jaa men det var liksom inte så starkt inne hos "henne" för att tiden hade liksom inte gått riktigt ut när hon kollade på testet så jag tror om vi bara hade väntat lite så hade hon också sett det.. men hon vred och höll på med tester hela tiden och jag sa "ska man inte låta testet ligga still?, det har jag alltid läst?"  hon bara avfärdande mig men ja sen när jag gick ut från henne rum så blev testet starkare och starkare.. så vad ska man lita på ? knäppbarnmorskan eller testet? 

För testet kan ju bli lite tydligare när det torkat men det ska ju inte "öka" i styrka bara för att det har gått längre tid, för mig brukar testet bli svagare efter typ 1-2 timmar för det torkat eller hur är det för er ?? 

Jag som sagt bestämmer mig för att lita på testen och bara ta det lite lungt och avakta för det finns inget annat jag kan göra. 

Men hon var allmänt "elak" och när jag sa att jag hade symtom så avfärdande hon det också med att "Jaa men det är ju exakt samma symtom som innan mens så och att många kvinnor testar för tidigt och sen kommer mensen som vanligt, tidigt missfall så avakta lite och stressa inte så mycket med att bli gravid hela tiden"

Hon var lite skeptisk för sen när jag satt och prata med min mamma så stack hon ut huvudet och sa till min mamma som då barnvaktade min son "Jaa det var ju väldigt svagt så jag litar inte riktigt på det är testet men jaa testa om 1-2 veckor igen om inte mensen kommit"... 

Och då satt jag ju där med min mycket för mig tydliga streck och tänkte är jag dum i huvudet eller ska jag inte lita på det testet ??? 

Önskar att jag inte gick dit nästan .. önskar att jag aldrig testat igen efter första plusset nästan.

Kram                 
    Vilken idiot till BM!!! Synd att du var tvungen att träffa på henne! Testet du visat nu är positivt! Du är gravid och du gör helt rätt i allt ditt tänk tycker jag!!! Stor kram
  • Together90
    Choccolat skrev 2012-01-03 21:03:38 följande:
    Vilken idiot till BM!!! Synd att du var tvungen att träffa på henne! Testet du visat nu är positivt! Du är gravid och du gör helt rätt i allt ditt tänk tycker jag!!! Stor kram

Jaaa för annars skulle det inte visa positivt alls om jag inte var det eller hur ?
    http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Choccolat

Jag tror det går åt rätt håll! Men jag vågar nästan inte vara glad.. jag har längtat såååå länge... det är så overkligt...

• Together90
    Choccolat skrev 2012-01-03 21:07:33 följande:
    Jag tror det går åt rätt håll! Men jag vågar nästan inte vara glad.. jag har längtat såååå länge... det är så overkligt...

Oj jääävlar va starka test redan på BIM-2 ...shit..

När började du testa positivt?  
    http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester