• Helenmedh

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hoppaspåfler skrev 2012-01-03 19:34:14 följande:
    Hemma efter läkarbesök, magvärken blev värre o jag allmänt kass..

Diagnos, väldigt tidigt mf + äggledarinflammation. Gräver ner mig ett tag mina vänner.

Tack för ert stöd Hjärta 
    Men usch! Beklagar verkligen! :,( 
    Äggledarinflammation... Vad gör man åt det? 
  • popcornplaya
    MissMA skrev 2012-01-03 17:24:02 följande:
    Har nu fått ett pluss på CB =) 
    Tack för hjälpen här inne iallafall =)

Det där ser ju tyvärr ut som ett typiskt spök så jag skulle råda dig att ta ett digitalt istället. Hoppas såklart att det inte är ett spök för din skull!
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • Hoppaspåfler
    Helenmedh skrev 2012-01-03 19:35:47 följande:
    Men usch! Beklagar verkligen! :,( 
    Äggledarinflammation... Vad gör man åt det? 
    Två sorters antibiotika.. säger god natt tror jag,  vi syns imorgon.
    Kram! 
  • Helenmedh

Måste bara få fråga er.. Någon som har ätit Apiforce, Efamol, Glandin 25, eller rosenrot? Eller nåt annat som ska öka chansen att bli gravid?

• popcornplaya
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-01-03 18:15:27 följande:
    testoman som man är tog jag ett till nu i eftermiddags men jävlar vilka kassa kort det blev... ska försöka ta något bättre när mannen försvinner in i duschen....

de är mixtrade med för annars hade man nätt o jämt sett att det var tester *S*

Då och då tycker jag mig skymta en skugga men det är nog bara inbillning

Ser tyvärr inget men med bildkvaliten hade jag nog inte sett även om det hade vart ett fetingstreck..haha
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • Liten Léonie
    Helenmedh skrev 2012-01-03 19:39:35 följande:
    Måste bara få fråga er.. Någon som har ätit Apiforce, Efamol, Glandin 25, eller rosenrot? Eller nåt annat som ska öka chansen att bli gravid?
    Har läst följande... och efter detta kommer jag aldrig ta något sånt här. Gravid blir man när kroppen vill.
    Har dock fått mkt kritik för att jag skrev detta men det är info jag själv fått fram...

"Fettsyran GLA som omvandlas till prostaglandiner i kroppen. Prostaglandiner verkar antiinflammatoriskt och kan framkalla missfall (det används till och med som abortmedel), vilket också är anledningen till varför man inte bör äta Ipren och liknande smärtstillande tabletter om man vill bli gravid. Kvinnor med endometrios (som är en av de vanligaste anledningarna till ofrivillig barnlöshet) har redan en hög halt av prostaglandiner i kroppen och att då tillföra mer kan vara väldigt hälsovådligt och försvåra sjukdomen!
    Borago gör huden mjuk och len med ekologisk kallpressad gurkörtsolja. Hög halt GLA som förbättrar hudens kvalité. Förstärkt med Lecitin från GMO-fri soja. För hormonell med Jamsrot som innehåller diosgenin. Gurkört är naturens rikaste källa till den celluppbyggande och livsnödvändiga fettsyran GLA, gammalinolensyra. GLA bidrar till att skapa balans i kroppen och ger mjukare och lenare hud. I kroppen omvandlas GLA till prostaglandiner."

Och det är ju precis det som är det farliga prostaglandinerna, prostaglandiner verkar antiinflammatoriskt och kan framkalla missfall (det används till och med som abortmedel), vilket också är anledningen till varför man inte bör äta Ipren och liknande smärtstillande tabletter om man vill bli gravid. "

• Binegar

Alltså..jag har funderat lite men aldrig ställt frågan..ett test kan antingen vara positivt eller negativt..inget konstigt so far..men spöksträck. Antingen är där väl ett sträck eller inte? Är spöksträck ett sträck som man själv har.."lurat i sig" att det finns där eller vad menar man med spöksträck?

Det närmsta jag kan få min hjärna till att förstå vad ett spöksträck är är ett...väldigt svagt positivt test..förklara, snälla någon :)

• Zelmilainen
    Helenmedh skrev 2012-01-03 19:39:35 följande:
    enligt insatta läkare jag pratat med hjälper ej något av detta, men självklart gör alla som de vill iaf. däremot är det bra att inför försök och under första 3 månaderna av en graviditet att äta folsyra samt att undvika tabletter med ibuprofen (då de ev kan försämra äggets förmåga att fästa). 
    nehepp...
  • Liten Léonie
    Binegar skrev 2012-01-03 19:46:11 följande:
    Alltså..jag har funderat lite men aldrig ställt frågan..ett test kan antingen vara positivt eller negativt..inget konstigt so far..men spöksträck. Antingen är där väl ett sträck eller inte? Är spöksträck ett sträck som man själv har.."lurat i sig" att det finns där eller vad menar man med spöksträck?

Det närmsta jag kan få min hjärna till att förstå vad ett spöksträck är är ett...väldigt svagt positivt test..förklara, snälla någon :)
    Här kommer ett exempel på ett spökstreck.. dvs ingen graviditet men ett aningens brett streck som ger ett plus.. Sen finns det såklart dom som ser streck överallt men ibland verkar testen va sådär halvbra rent ut sagt för detta är inte det enda spökstrecket...

• Together90

Var hos MVC idag och lämade ett gravtest hos världen skumaste barnmorska... :(

Jag kissade och efter nån minut kom hon till mig, eller efter 30 sek och sa vi måste vänta lite och så satt vi där men hela tiden vinkla hon testet hit och dit och kollade under lampan och vred på det och jag tänkte hela tiden ska man inte låta det ligga stil under själva "värkningstiden" och jag kollade på testet och man såg ett streck ganska fort men färgen åkte förbi men sedan kom själva strecket tillbaka med svagt och vid det här laget hade det gått 2 minuter ungefär och sen sa hon nej det är negativt men testa igen om 1-2 veckor osv osv..

Så slängde hon testet och efter 1 minut till så tog honom upp det igen och sa "ja men här kan jag ju se ett streck men man ska ju inte läsa av efter så lång tid" sammanlagt 3 minuter efter testet togs ungefär.

Sen gick jag och tog med testet och visade min mamma och båda vi två såg ett streck som blev starkare och när jag kom hem tog jag kort på det och då såg det ut såhär.

Så nu har jag bestämt mig för att inte testa mer, har gett testen till min mamma.
    Jag ska leva i nuet och så länge jag inte blöder eller nått så är jag GRAVID eller hur ? Man måste vara positiv.. jag har ju symtom osv :) Så nu håller jag tummarna för att allt ska gå bra  :)

http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester