• popcornplaya

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Binegar skrev 2012-01-03 19:46:11 följande:
    Alltså..jag har funderat lite men aldrig ställt frågan..ett test kan antingen vara positivt eller negativt..inget konstigt so far..men spöksträck. Antingen är där väl ett sträck eller inte? Är spöksträck ett sträck som man själv har.."lurat i sig" att det finns där eller vad menar man med spöksträck?

Det närmsta jag kan få min hjärna till att förstå vad ett spöksträck är är ett...väldigt svagt positivt test..förklara, snälla någon :)
    Ett spökstreck är ett streck där det blivit fel på testet så det antingen visar ett streck med fel färg eller ett som är för smalt. CB t.ex är skit och visar svaga streck på var och varannat test nu för tiden.
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • Liten Léonie
    Together90 skrev 2012-01-03 19:52:23 följande:
    Var hos MVC idag och lämade ett gravtest hos världen skumaste barnmorska... :(

Jag kissade och efter nån minut kom hon till mig, eller efter 30 sek och sa vi måste vänta lite och så satt vi där men hela tiden vinkla hon testet hit och dit och kollade under lampan och vred på det och jag tänkte hela tiden ska man inte låta det ligga stil under själva "värkningstiden" och jag kollade på testet och man såg ett streck ganska fort men färgen åkte förbi men sedan kom själva strecket tillbaka med svagt och vid det här laget hade det gått 2 minuter ungefär och sen sa hon nej det är negativt men testa igen om 1-2 veckor osv osv..

Så slängde hon testet och efter 1 minut till så tog honom upp det igen och sa "ja men här kan jag ju se ett streck men man ska ju inte läsa av efter så lång tid" sammanlagt 3 minuter efter testet togs ungefär.

Sen gick jag och tog med testet och visade min mamma och båda vi två såg ett streck som blev starkare och när jag kom hem tog jag kort på det och då såg det ut såhär.

Så nu har jag bestämt mig för att inte testa mer, har gett testen till min mamma.
    Jag ska leva i nuet och så länge jag inte blöder eller nått så är jag GRAVID eller hur ? Man måste vara positiv.. jag har ju symtom osv :) Så nu håller jag tummarna för att allt ska gå bra  :)

KLART DU ÄR GRAVID!!!

Ibland får man känslan av att dom kan va lite på "fel plats" dom som jobbar där.... 
  • popcornplaya

Jag kissade och efter nån minut kom hon till mig, eller efter 30 sek och sa vi måste vänta lite och så satt vi där men hela tiden vinkla hon testet hit och dit och kollade under lampan och vred på det och jag tänkte hela tiden ska man inte låta det ligga stil under själva "värkningstiden" och jag kollade på testet och man såg ett streck ganska fort men färgen åkte förbi men sedan kom själva strecket tillbaka med svagt och vid det här laget hade det gått 2 minuter ungefär och sen sa hon nej det är negativt men testa igen om 1-2 veckor osv osv..

Så slängde hon testet och efter 1 minut till så tog honom upp det igen och sa "ja men här kan jag ju se ett streck men man ska ju inte läsa av efter så lång tid" sammanlagt 3 minuter efter testet togs ungefär.

Sen gick jag och tog med testet och visade min mamma och båda vi två såg ett streck som blev starkare och när jag kom hem tog jag kort på det och då såg det ut såhär.

Så nu har jag bestämt mig för att inte testa mer, har gett testen till min mamma.
    Jag ska leva i nuet och så länge jag inte blöder eller nått så är jag GRAVID eller hur ? Man måste vara positiv.. jag har ju symtom osv :) Så nu håller jag tummarna för att allt ska gå bra  :)

Skum BM det där.... Tycker du gör rätt i att bara försöka ta det lungt nu. Du ÄR gravid och sålänge du inte blöder eller har ont så är det en helt vanlig graviditet, det är så du ska tänka!

GRATTIS till pyret i magen och jah håller tummarna för att liten vill stanna tiden ut!
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • Theblackpearl

vilken knäpp bm, hon måste varit gammal? stort grattis till plusset!!
  • Helenmedh
    Liten Léonie skrev 2012-01-03 19:43:01 följande:
    Har läst följande... och efter detta kommer jag aldrig ta något sånt här. Gravid blir man när kroppen vill.
    Har dock fått mkt kritik för att jag skrev detta men det är info jag själv fått fram...

"Fettsyran GLA som omvandlas till prostaglandiner i kroppen. Prostaglandiner verkar antiinflammatoriskt och kan framkalla missfall (det används till och med som abortmedel), vilket också är anledningen till varför man inte bör äta Ipren och liknande smärtstillande tabletter om man vill bli gravid. Kvinnor med endometrios (som är en av de vanligaste anledningarna till ofrivillig barnlöshet) har redan en hög halt av prostaglandiner i kroppen och att då tillföra mer kan vara väldigt hälsovådligt och försvåra sjukdomen!
    Borago gör huden mjuk och len med ekologisk kallpressad gurkörtsolja. Hög halt GLA som förbättrar hudens kvalité. Förstärkt med Lecitin från GMO-fri soja. För hormonell med Jamsrot som innehåller diosgenin. Gurkört är naturens rikaste källa till den celluppbyggande och livsnödvändiga fettsyran GLA, gammalinolensyra. GLA bidrar till att skapa balans i kroppen och ger mjukare och lenare hud. I kroppen omvandlas GLA till prostaglandiner."

Och det är ju precis det som är det farliga prostaglandinerna, prostaglandiner verkar antiinflammatoriskt och kan framkalla missfall (det används till och med som abortmedel), vilket också är anledningen till varför man inte bör äta Ipren och liknande smärtstillande tabletter om man vill bli gravid. "

Aha okej... Låter ju inte alls bra. Jag har inte läst någonting om det utan sprang på det i en tråd här på FL och började undra, men då vet jag
  • Together90
    Frokenpilla skrev 2012-01-03 19:57:12 följande:
    Together90: hon verkar ju helt pantad?! är det testet du tog där? det är ju helt klart positivt,

Jaa men det var liksom inte så starkt inne hos "henne" för att tiden hade liksom inte gått riktigt ut när hon kollade på testet så jag tror om vi bara hade väntat lite så hade hon också sett det.. men hon vred och höll på med tester hela tiden och jag sa "ska man inte låta testet ligga still?, det har jag alltid läst?"  hon bara avfärdande mig men ja sen när jag gick ut från henne rum så blev testet starkare och starkare.. så vad ska man lita på ? knäppbarnmorskan eller testet? 

För testet kan ju bli lite tydligare när det torkat men det ska ju inte "öka" i styrka bara för att det har gått längre tid, för mig brukar testet bli svagare efter typ 1-2 timmar för det torkat eller hur är det för er ?? 

Jag som sagt bestämmer mig för att lita på testen och bara ta det lite lungt och avakta för det finns inget annat jag kan göra. 

Men hon var allmänt "elak" och när jag sa att jag hade symtom så avfärdande hon det också med att "Jaa men det är ju exakt samma symtom som innan mens så och att många kvinnor testar för tidigt och sen kommer mensen som vanligt, tidigt missfall så avakta lite och stressa inte så mycket med att bli gravid hela tiden"

Hon var lite skeptisk för sen när jag satt och prata med min mamma så stack hon ut huvudet och sa till min mamma som då barnvaktade min son "Jaa det var ju väldigt svagt så jag litar inte riktigt på det är testet men jaa testa om 1-2 veckor igen om inte mensen kommit"... 

Och då satt jag ju där med min mycket för mig tydliga streck och tänkte är jag dum i huvudet eller ska jag inte lita på det testet ??? 

Önskar att jag inte gick dit nästan .. önskar att jag aldrig testat igen efter första plusset nästan.

Kram                 
    http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Liten Léonie
    Helenmedh skrev 2012-01-03 20:03:12 följande:
    Aha okej... Låter ju inte alls bra. Jag har inte läst någonting om det utan sprang på det i en tråd här på FL och började undra, men då vet jag
    Finns ju inget som bevisar det rakt av men det räcker för mig att läsa hur det hänger ihop så blir man nervös. Jag tror många (precis som du och jag) läser om det i trådar och ser sin chans att bli gravida snabbt men sen när man undersöker vad det egentligen är kommer man på andra tankar. I alla fall jag...
  • Gummsan

Jag har druckit royall jelly förut och fick kraftigare äl och plus. Nu äter jag apiforce och borago. Tänker äta det fram till äl.

• Skrutt 83

Helenemedh: jag åt borago är ungefär samma som Glandin. vi försökte 8 månader med att få till ett syskon och åt borago 2 av dem och båda dem månaderna blev jag gravid! Kan ju inte veta att det var boragon som gjorde susen men är iallafall väldigt glad att jag prövade. Många som det fungerat likadant för, sök på borago här på fl så får du upp massor av trådar.

Som liten léonie skriver har det talats mkt om att det blir till prostaglandiner i kroppen men vilken mängd som det blir nämns inget om, mannens spermier innehåller också prostaglandin men det är ju ingen som avråder från sex när man vill bli gravid eller är det Sen ska man nog bara äta fram till äl för att vara på den säkra sidan! Nu denna gång åt jag från mensens första dag fram till äl. Förra gången i augusti när jag åt dem så åt jag fram till plus (hade hört att man skulle/kunde äta till bim å plussade på bim-1) slutade då i mf men tror absolut inte det hade med boragon att göra, men ville inte chansa å äta lika länge igen.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester