Knasten83 skrev 2012-01-04 10:28:28 följande:
Slemmis: shit va insatt du är!! Tack för infon!
Men vet du om kisset kan va för utspätt så det ger neg trots att man har äl?
kan väl säga att jag har läst en del biokemi men främst så är jag en jävligt frågvis typ... när jag låg på äggplocket på ivf-enheten så pepprade jag läkaren och endokrinologen med frågor... de var nog lite lessa på mig *ASG*
du har ju inte ägglossning när du testar positivt utan senare, men det bästa är att du alltid, alla månaderna testar vid samma tidpunkter på dygnet och helst med samma förutsättningar (vilket ju är helt jävla omöjligt men man kan ju ha målsättningen) alltså att du ätit och druckit lika mycket vid tillfällena..
Sen ska du egentligen- om man ska vara petig- jämföra förmiddagens tester med varandra och eftermiddagens med varandra..alltså inte alla med varandra.
Då kan man se en trend efter några månader att du kanske testar jättestarkt positivt tisdag förmiddag, sen går det ner tisdag eftermiddag för att gå upp onsdag förmidag igen.... men det kanske över lag är svagare resultat på eftermiddagarna...hängde du med ?????
Min gyn- som egentligen tycker att ÄL-tester är bortkastade pengar.. man ska bara älska på tycker han- sa att för att man ska kunna lita på sina äl-tester måste man alltid använda samma märke och så måste man ha en "testperiod" på 3-4 månader för att lära sig läsa sina ändringar... jag kan nog hålla med honom men sen tycker jag det är kul att testa olika märken av tester också...