• Knasten83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

BebisVagga skrev 2012-01-04 21:50:35 följande:
    Under en lampa har nästan ALLA tester en svag linje....  det e lixom den linjen som ska färgas röd vi graviditet som lyser igenom...

SÅ SLUTA LYS ERA TESTER...  det ger er bara en syn på streck som inte e verkligt.. det e ganska normalt att se ett streck på det viset.. men som sagt.. inte av den andledningen ni vill..

ser man inget streck på sina tester helt naturligt så kanske man helt enkellt bara ska vänta några dagar...

det e iaf min erfarenhet av detta.. o jag har minsann blivit besviken o trott att jag fått plus fast det egentligen bara e spökisar pga man lyser igenom ändrar enorma kontraster i behandlingsprogram..

man blir inte gravid för att man ser ett treck man själv lurat sej till att se.. Man ser ett streck för att man e gravid..

ursäkta att jag låter irriterad.. men ja.. jag tycker bara ni ska ta förnuftet till fånga o inse att ett svagt plus kan man se med ögat..... o då e det äkta.. man ska inte behöva fixa o mixtra o lysa..

jag har blivit tillräkligt besviken.. ser jag inget med mina vanliga ögon efter 5 minuter kastar jag skiten.. då ÄR jag inte gravid... Ja kommer inte mensen testar jag igen..

Agree!!!
    www.jagegomoi.webblogg.se
  • Together90
    BebisVagga skrev 2012-01-04 21:53:35 följande:
    nej nu ska jag skippa denna tråden ett tag.. jag har blivit för jävla bitter... ursäkta tjejer.. ni e underbara iaf.. o många av er har stöttat mej under mina misslyckade graviditesförsök..

får jag inte tjockt rött streck ska jag inte lura ögat med annat..

Asså jag förstår din frustration men den här tråden är ju speciell, det är ju för oss testnarkomaner och gör sånt och allt för att se något..

Jag tycker att man får redigera bilder och konstraster om man vill för oavsett så ska det inte ens visa ett streck om det inte finns något HCG i kroppen men däremot att lysa genom en lampa efter utgången tid på testet då kanske man kan få felaktigt besked.

Men jag blir ledsen för du typ dum förklarar oss alla..      
    http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Liten Léonie
    BebisVagga skrev 2012-01-04 21:53:35 följande:
    nej nu ska jag skippa denna tråden ett tag.. jag har blivit för jävla bitter... ursäkta tjejer.. ni e underbara iaf.. o många av er har stöttat mej under mina misslyckade graviditesförsök..

får jag inte tjockt rött streck ska jag inte lura ögat med annat..
    Du är inte bitter du är ärlig i denna tråden analyseras det till vansinne... Det pratas om streck som inte ens är i närheten av att synas fast det ibland såklart kommer test som är positiva.

Kom igen tjejer, testa inte flera ggr om dagen och redigera inte i sönder testen... Det mår ingen bra av {#emotions_dlg.flower} 
  • Knasten83

mamma91:
    Jag förstår att du undrar om det e pos, hm... ingen aning. Tog du kort på det inom testtiden?

Sen tycker jag att som together säger så är detta en tråd för att just analysera och bli lite "tokig" med testen, ingen annanstans får man spåra som vi får här så jag tycker vi kan fortsätta med det!

Sen förstår jag att många tycker det e överdrivet, jag ser också test här som jag inte ens tcker är värt att analysera för det e toknegativt men samtidigt kanske inte personen som tagit testet tycker samma och då får man ju respektera det!      

www.jagegomoi.webblogg.se
  • BebisVagga
    Together90 skrev 2012-01-04 21:56:16 följande:
    Asså jag förstår din frustration men den här tråden är ju speciell, det är ju för oss testnarkomaner och gör sånt och allt för att se något..

Jag tycker att man får redigera bilder och konstraster om man vill för oavsett så ska det inte ens visa ett streck om det inte finns något HCG i kroppen men däremot att lysa genom en lampa efter utgången tid på testet då kanske man kan få felaktigt besked.

Men jag blir ledsen för du typ dum förklarar oss alla..      
    nejdå.. gör ni era tester... förklarar bara att med enorma kontraster ni lägger till o lyser igenom med lampor så e det självklart att ni "anar" skuggor...

försöker bara förklara att inga streck e ökta förrens man faktiskt kan se dem på riktigt..

ett positivt test ska man inte behöva mixtra sönder.. det ska man faktiskt se på riktigt
  • mummysun

nu förstår jag inte...tyckte detta var en jätte spännande tråd och bestämde mig för att delta och vad händer....
    om man inte håller med eller vill dela tankar och "genomlysta test" var för läsa här då  om det upprör??????
    alla väljer ju själva liksom..

• BebisVagga
    BebisVagga skrev 2012-01-04 22:00:37 följande:
    nejdå.. gör ni era tester... förklarar bara att med enorma kontraster ni lägger till o lyser igenom med lampor så e det självklart att ni "anar" skuggor...

försöker bara förklara att inga streck e ökta förrens man faktiskt kan se dem på riktigt..

ett positivt test ska man inte behöva mixtra sönder.. det ska man faktiskt se på riktigt
    men jag har själv varit där.... mixtras sönder.. set dessa anade skuggor... o vips blivit besviken för den dära jävla mensen kom.. dumma tester som visade streck.. men faktiskt... var strecken äkta.. nej.. dem var söndermixtrade.. upplysna av lampor..

jag kan få typ alla tester att "ana" en skugga... men hur verkligt e det..

att testa på bim-10 e ju bara korkat... det finns ingen som plussar då

spara testerna till iaf bim-5 då finns det chans att få örligt svar..
  • Together90
    BebisVagga skrev 2012-01-04 22:00:37 följande:

Så du menar att för att jag mörkade ner mitt test så är det egentligen inte ett positivt???

Eller vad menar du?

Jag tycker nu du låter bitter och du vet ingenting om oss...

Jag tex. har fått TRE missfall  eller FYRA om man räknar med en kemsik grav och jag känner ett stort behov av att testa och analysera och fixa. Får jag inte göra det då?

Bara för att du har haft otur och fått falska pluss så betyder det inte att alla andra test inte är det.

Låt folk göra som dem vill och det kommer ju ändå komma fram förr eller senare om det var en bebis eller inte..         
    http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester