• BebisVagga

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Minihopp82 skrev 2012-01-04 22:21:13 följande:
    Hej!

Är helt ny här och skulle behöva lite hjälp! Jag är någonstans på bim-4 eller bim-3 och testade igår och idag fast det är lite tidigt...Jag har använt testlagrets, har aldrig fått någon tillstymmelse till streck med dessa förut, har varit helt kritvitt. Nu tycker jag mig se något som blivit lite starkare bara under dagen (och sen igår kväll när jag såg det första "strecket"). Inbillar jag mig här? Det är ju väldigt svagt, helt klart!

Kan tillägga att mannen är mycket skeptisk även om han också ser strecken även i "halvskum" belysning. Han vill inte att jag ska bli besviken sen, om det nu är något knas med testen. Jag har ju hört mycket om de sk "spökstrecken", kan detta vara det? Förstår att jag borde vänta till bim, men kan inte hjälpa att hoppas liiiite:)  De kommer efter kanske 5 min, och försvinner inte när testen torkat sen. Vad tror ni, inbillar jag mig? 
    Tack, tack!

naturligta tester som ser + ut för mej... Grattis..

vänta gärna 3-4 dagar o gör ett till så ser vi hur stegringen ser ut
  • Knasten83
    Minihopp82 skrev 2012-01-04 22:21:13 följande:
    Hej!

Är helt ny här och skulle behöva lite hjälp! Jag är någonstans på bim-4 eller bim-3 och testade igår och idag fast det är lite tidigt...Jag har använt testlagrets, har aldrig fått någon tillstymmelse till streck med dessa förut, har varit helt kritvitt. Nu tycker jag mig se något som blivit lite starkare bara under dagen (och sen igår kväll när jag såg det första "strecket"). Inbillar jag mig här? Det är ju väldigt svagt, helt klart!

Kan tillägga att mannen är mycket skeptisk även om han också ser strecken även i "halvskum" belysning. Han vill inte att jag ska bli besviken sen, om det nu är något knas med testen. Jag har ju hört mycket om de sk "spökstrecken", kan detta vara det? Förstår att jag borde vänta till bim, men kan inte hjälpa att hoppas liiiite:)  De kommer efter kanske 5 min, och försvinner inte när testen torkat sen. Vad tror ni, inbillar jag mig? 
    Tack, tack!

Woohooo! Absolut plus!! Grattis!!
    www.jagegomoi.webblogg.se
  • Together90
    Choccolat skrev 2012-01-04 22:23:28 följande:
    Together: det är ju starkare!!! Håll mig i handen nu, andas, och tänk att nu ska vi följas åt tills dom små kommer i september!!!!

Mmm jag andas,andas och andas och slutade andas en sekund men neeej jag andas igen och ja jag hoppas jag får följa med på hela resan till September..hoppas hoppas
    http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Kaksmulan1

Bebisvagga. Jag har gjort precis samma resa som du fast dubbelt. Nu testade jag inte förrens bim+6, orkar heller inte bli mer besviken, men jag uppmuntrar ändå att de sim vill analysera ska få det, de mår ju bra av det.

• mamma91
    Knasten83 skrev 2012-01-04 22:17:35 följande:
    Hade jag fått det strecket hade jag tagit det som gravid, men samtidigt har jag lärt mig att det är många missvisade test och att man bör fortsätta testa tills det blir starkt eller tills mensen kommer.
    När har du bim? 
    grejen är den att jag knappast försökt bli gravid då jag har en hormonspiral insatt.. litar inte riktigt på peventin medel så jag beställde hem gravtest för att ha hemma.. kom på ikväll att jag inte testat något en så jag tog ett nu på kvällen och vart helt paff av detta,..har alltid haft väldigt oregelbunden mens kom till v 10 innan jag märkte att jag var gravid med dottern.. så jag trot att det kan vara runt bim -1 Eller max +2..
  • Knasten83
    Together90 skrev 2012-01-04 22:25:02 följande:

Mmm jag andas,andas och andas och slutade andas en sekund men neeej jag andas igen och ja jag hoppas jag får följa med på hela resan till September..hoppas hoppas

Choccolat skrev 2012-01-04 22:23:28 följande:
    Together: det är ju starkare!!! Håll mig i handen nu, andas, och tänk att nu ska vi följas åt tills dom små kommer i september!!!!

Skrattande
  • BebisVagga
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-04 22:25:19 följande:
    Bebisvagga. Jag har gjort precis samma resa som du fast dubbelt. Nu testade jag inte förrens bim+6, orkar heller inte bli mer besviken, men jag uppmuntrar ändå att de sim vill analysera ska få det, de mår ju bra av de
    ja vill dem får dem.. jag förbjuder ingen.. men man ska kaske ha lite is i magen på att det dära svaga gråaktiga kanske inte betyder ett skit..

bim+6 ja så länge hade jag inte kunnat hålla med... första dagen sen så e jag där med ett test..
  • Knasten83
    mamma91 skrev 2012-01-04 22:26:58 följande:
    grejen är den att jag knappast försökt bli gravid då jag har en hormonspiral insatt.. litar inte riktigt på peventin medel så jag beställde hem gravtest för att ha hemma.. kom på ikväll att jag inte testat något en så jag tog ett nu på kvällen och vart helt paff av detta,..har alltid haft väldigt oregelbunden mens kom till v 10 innan jag märkte att jag var gravid med dottern.. så jag trot att det kan vara runt bim -1 Eller max +2..

Testa igen och se om de blir starkare. Tråkigt men sant! Känns som det inte finns så mkt att göra... kanske testa nåt annat märke också? Testa digitalt!
  • Liten Léonie
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-04 22:17:24 följande:
    Bebisvagga. Måste bara säga att jag blir häpen av dina inlägg. Jag har sett dig av och till sen i somras och du har testmissbrukat minst lika mycket som vi andra och nojjat sönder dig över negativa test. Minns tom att du gav upp och inväntade mensen när du inte plussat på bim -2 så döm inte dessa tjejer. Kan vara så att du lärt dig en läxa men finns ingen anledning att låta bättre än de andra och smiska dom på fingrarna.
    Eller så förstår man hennes tanke bakom det, en tanke som bara är av välvilja.. Har själv suttit häpen framför datorn flera ggr och ser test som är helt blanka där flera av er andra hejar på och säger att ni ser streck. Dumt tycker jag, bra tycker säkert någon annan.

Detta säger jag efter att själv fått plus/spök eller vad det nu varit 2 månader i rad, för mig spelar det ingen roll om det varit kemiska graviditeter eller inget alls för det har ändå stressat och gett mig den insikt att mensen kommer när den ska och kommer den inte då kan man va gravid.

Man blir inte me gravid av att mixtra med bilder, analysera sönder streck som syns genom lampan eller kolla på testet i timtal efteråt.

Jag håller med dig bebisvagga och hoppas att fler vaknar upp här i tråden snart, vi blir inte mer gravida för att vi ger varandra falskt hopp. Snarare skapar vi en omedveten stress som gör att det säkert dröjer för oss.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester