• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

cesse26 skrev 2012-01-05 22:37:54 följande:
    Jag blev gravid med apiforce på första försöket ,har försökt länge så var lite svårt att fatta

ok :) då kanske det funkar eller slumpen? men när ska man börja. är tyvärr redan på dag 5 i cykeln
  • Helenmedh
    alexander2011 skrev 2012-01-05 22:25:18 följande:
    ok jättenattljusolja är INGET att rekomendera..läste nån stans att det skulle vara bra men nu när jag kikade lite närmare så stog det såhär på en sida

"  Brist på gammalinolsyra som bl.a finns i jättenattljusolja påverkar livmoderslemhinnan negativt, vilket kan leda till spontan abort."  

www.fertilitet.se/
    På hälsokosten frågade jag och där sa dom att det inte skulle vara någon risk om man bara äter FRAM till äl. Alltså man slutar på äldagen. Då ska det inte vara någon fara..
  • cesse26
    alexander2011 skrev 2012-01-05 22:43:15 följande:
    ok :) då kanske det funkar eller slumpen? men när ska man börja. är tyvärr redan på dag 5 i cykeln
    Ja du jag kan tänka mig när det är en oregelbunden mens och inte alltid ägglossning.
    Det var fallet för mig mensen var 3 veckor försenad och ville testa om det funka så börja ta dem, dagen efter fick jag mensen . 
    Sedan fick jag ett plus månaden senare   .
    Vet inte om det funkar så sent men inget är omöjligt fick jag svar på iaf :)
  • alexander2011
    Helenmedh skrev 2012-01-05 22:45:46 följande:
    På hälsokosten frågade jag och där sa dom att det inte skulle vara någon risk om man bara äter FRAM till äl. Alltså man slutar på äldagen. Då ska det inte vara någon fara..

ok :) tack  men ska jag kombinera båda?
  • alexander2011
    cesse26 skrev 2012-01-05 22:48:57 följande:
    Ja du jag kan tänka mig när det är en oregelbunden mens och inte alltid ägglossning.
    Det var fallet för mig mensen var 3 veckor försenad och ville testa om det funka så börja ta dem, dagen efter fick jag mensen . 
    Sedan fick jag ett plus månaden senare   .
    Vet inte om det funkar så sent men inget är omöjligt fick jag svar på iaf :)
    då hade det varit bra för mig eftersom min är oregelbunden oxå.
  • cesse26
    alexander2011 skrev 2012-01-05 22:50:39 följande:
    då hade det varit bra för mig eftersom min är oregelbunden oxå.
    Ja alltså testa kan man alltid göra .
    Många som pratar om rosenrot också men det gjorde bara min mer oregelbunden .
    Står till och med på infon apiforce att det  kan göra en mer fertil så tyckte det lät bra :D
  • Helenmedh

Nattjusolja är samma som borago va? 
    Sa dom iaf på hälsokosten, eller ja, borago innehåller nattjusolja.

Carmat: Ja, Jag tänkte också kombinera om tvåmen plånboken tillät inte just nu. Provar oljan fram till äl och sen slutar jag.  

• Liten Léonie
    Helenmedh skrev 2012-01-05 23:36:57 följande:
    Nattjusolja är samma som borago va? 
    Sa dom iaf på hälsokosten, eller ja, borago innehåller nattjusolja.

Carmat: Ja, Jag tänkte också kombinera om tvåmen plånboken tillät inte just nu. Provar oljan fram till äl och sen slutar jag.  
    Måste bara fråga, hur säker kan man va på när ÄL varit? Tempar du eller går du efter testen? (nyfiken)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester