• mummysun

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Måste bara fråga en gång till...frågade igår men då ballade hela diskussionen ur ett tag
    Är det så att det alltid kan skymtas ett streck på testen vid genomlysning. Jag har ett antal test  säkert sex sju stycken som jag får ett streck på på rätt ställe med rätt tjocklek osv  och jag inbillar mig att det blir starkare en aning. Men problemet är ju att man kan ju knappt se strecket om man lägger det på bänken men om jag lyser igen det syns det hur tydligt som helst!! är på bim -2 idag och det känns som om mensen ska komma när som helst Men jag vill ju ha lite hopp om dessa förb... streck jag ser.

• kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-05 21:05:45 följande:
    Kanske 4a: har din temp bara höjts 0.1 efter äl?

Nej, men jag har bara tempat en cykel hittils den här gången och den var ju lite knasig sist. När jag väntade tvåan tempade jag men de kurvorna har jag inte kvar så jag vet inte faktiskt. Förra cykeln höjdes den först 0,3 och sen 0,2 till någon dag senare. Googlade lite och hittade detta, bäst man anger källa nu då ;) Så om detta stämmer hade jag fel.

Hos kvinnor som har normal ägglossning, ökar kroppstemperaturen 0,5-1 grad Celsius omedelbart efter ägglossningen. Denna temperatur är stadig under resten av menstruationscykeln och sjunker igen precis före menstruationen ska börja.

http://www.fertility.se/concern/Evaluating_Your_Fertility/Body_Temperature.jsp
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Liten Léonie
    kanske 4a skrev 2012-01-05 21:23:07 följande:
    Nej, men jag har bara tempat en cykel hittils den här gången och den var ju lite knasig sist. När jag väntade tvåan tempade jag men de kurvorna har jag inte kvar så jag vet inte faktiskt. Förra cykeln höjdes den först 0,3 och sen 0,2 till någon dag senare. Googlade lite och hittade detta, bäst man anger källa nu då ;) Så om detta stämmer hade jag fel.

Hos kvinnor som har normal ägglossning, ökar kroppstemperaturen 0,5-1 grad Celsius omedelbart efter ägglossningen. Denna temperatur är stadig under resten av menstruationscykeln och sjunker igen precis före menstruationen ska börja.

www.fertility.se/concern/Evaluating_Your_Fert...
    MEN man skulle väl inte röja sin källa??? Tungan ute Förvånad Flört Flört Flört  Flört Flört
  • alexander2011
    mummysun skrev 2012-01-05 21:22:38 följande:
    Måste bara fråga en gång till...frågade igår men då ballade hela diskussionen ur ett tag
    Är det så att det alltid kan skymtas ett streck på testen vid genomlysning. Jag har ett antal test  säkert sex sju stycken som jag får ett streck på på rätt ställe med rätt tjocklek osv  och jag inbillar mig att det blir starkare en aning. Men problemet är ju att man kan ju knappt se strecket om man lägger det på bänken men om jag lyser igen det syns det hur tydligt som helst!! är på bim -2 idag och det känns som om mensen ska komma när som helst Men jag vill ju ha lite hopp om dessa förb... streck jag ser.

jag hade så på min atestlagrets stickor, mensen kom 2 veckor senare så jag vet inte om det var nått eller inte
  • mammelie1891

Jag har fått äl-sekret idag... när släpper ägget då? Blir inget sexande idag, räcker det med imorgon tro?

http://anlis.bloggplatsen.se/
  • Zelmilainen
    mammelie1891 skrev 2012-01-05 21:27:50 följande:
    Jag har fått äl-sekret idag... när släpper ägget då? Blir inget sexande idag, räcker det med imorgon tro?
    genomskinligt som bildar trådar mellan fingrarna? brukar ta några dagar till isf vad jag vet. för mig brukar ältesten ge utslag på dag 3 med sekret har ja för mig
    nehepp...
  • Sirs
    mammelie1891 skrev 2012-01-05 21:27:50 följande:
    Jag hade ÄL-sekret i 9dagar ?? så det är nog väldigt olika är jag rädd!
    Det är bara att köra på antar jag Flört 
  • kanske 4a
    Liten Léonie skrev 2012-01-05 21:26:02 följande:
    kanske 4a skrev 2012-01-05 21:23:07 följande:

www.fertility.se/concern/Evaluating_Your_Fert...
    MEN man skulle väl inte röja sin källa??? Tungan ute Förvånad Flört Flört Flört  Flört Flört

Glad 
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • mummysun
    alexander2011 skrev 2012-01-05 21:26:52 följande:
    jag hade så på min atestlagrets stickor, mensen kom 2 veckor senare så jag vet inte om det var nått eller inte
    Då är det nog kört ...det är testlagrets stickor
  • LindaMagnusson

nu har jag haft bruna flytningar sen i söndags! och i går morse fick jag lite blod på pappert stor som en fem frona typ.. ovh sen dess fortsatt med bruna flytningar bara... fler som varit med om detta? vad kan det annars bero på?
    ska till bm/gyn på tisdag 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester