• F r u B1

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

alexander2011 skrev 2012-01-05 22:11:31 följande:
    nån som använder nått kosttilskott som hjälp på traven eller e det bara hokus pokus?
    funderade på att pröva jättenattljusolja och apriforce. nån med erfarenhet? skadar inte o pröva 
    Såg ditt inlägg. Jag har en fruktansvärd oregelbunden mens och har antagligen knappt ägglossning heller.
    Har en haft mens sen i augusti och äl-testar varje dag sen dess med testlagrets äl-test och det har knappt visat nått alls.

Gick till hälsokost en dag och berättade att vi försökte bli gravid. Jag ville ha apiforce för att jag har läst en massa bra saker om det. Sen rekomenderade han även Efamol - Innehåller nattljusolja.
    Nåväl. Jag började med båda preparaten mitt i cykeln eftersom att jag inte vet när den har tänkt dyka upp nästa gång över huvud taget.
    Efter 20 dagar med båda tabletter så blev äl-testen väldigt starka. Så jag nästan tappade hakan. Provade med clear blues digitala äl test också. -Jo visst fan blev det en glad gubbe. Hade även tydliga känningar av ev äl. Vilket jag aldrig har haft förr.
    Nu väntar vi på ett pluss på gravtesten också:)

Sedan har jag gått till en annan hälsokost butik och frågat om Efamol eller apiforce kan vara skadligt om det skulle bli ett pluss. Då sa expediten "-Nattljusolja finns att äta för gravida kvinnor och ska inte vara skadligt på något sätt" Men hon hänvisade även att ringa till tillverkarna av produkten och prata med en läkare där om man är osäker på vad man stoppar i sig.
    Apiforcen slutade jag med vid äl.
  • DeepSense

Hej!

Jag är ny här på FL, men då jag (vi) har försökt några månader utan plus så tänkte jag ge mig in i diskussionsdjungeln. Detta verkar för övrigt som en rikgt kul tråd! =)

Såg att ni pratade om kosttillskott för ökade chanser. Min erfarenhet är att jag efter att ha slutat med p-piller och hade en oregelbund mens och en cykel på upp till 46 dagar provade Efamol och fick ner den till iaf ca 32 dagar och mera intensiva känningar på ÄL och mens. Så det borde vara balansera hormonerna i våra älskadde kvinnokroppar. Så snart ekonomin tillåter såhär efter jul och nyår så ska jag ta mig f*n prova på Borago... så många positiva trådar jag läst om detta medel =)     

• alexander2011

borago prövade jag sist jag blev gravid. hann bara äta det en vecka (innan äl) o sen var jag gravid(slumpen eller inte?) efamol kanske jag borde pröva men ska testa apriforce först o se om den gör nån nytta. funkar inte den så kan jag pröva efamol.
    som sagt min mens kommer o går som den vill efter förlossningen 

• veronica78

Vakna flickor! Upp och kissa så vi får börja analysera!

• Soffiie
    splink skrev 2012-01-06 07:24:58 följande:

WOW, det har hänt en del sen igår! 
    Grattis !!!

Vilken fin stegring =)
  • Kaksmulan1

Vill bara flika in att efalex, mor och barn, är den tablett som man kan ta när man väl är gravid (från efamol serien) och som nån skrev innan, glöm inte att sluta med efamol vid ÄL då den innehåller glandin som blir prostaglandin i kroppen och prostaglandin används vid medicinsk abort. Den ger alltså signaler till livmodern att stöta ut.

• popcornplaya

Testade negativt idag på bim-4 :( känns rätt kört denna månad fast det har jag vetat hela tiden då jag vart så sjuk så blev det nog inga bra förutsättningar för en bebis.

Ställa in sig på mens sen då....

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester