• Alyssa

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Zelmilainen skrev 2012-01-05 17:17:27 följande:
    om ja vet att faktan finns och ja vet att den stämmer så finns ej nån anledning att ej dela infon. sen e d ju upp t er om ni vill lita på den lr ej. vill ni ej d så fine, låt bli, ingen som tvingar er t d heller.

jo, pluggat på högskolan har ja me gjort, så jo ja vet att man ska kunna hänvisa, men ja har ett löfte om att ej röja personen som vet vart de publicerade artiklarna finns och det löftet bryter ja ej. 
    Om du försöker övertyga någon att du har rätt så måste du hänvisa till källa! Du kan ju inte bara säga så är det, jag har rätt och ni har fel och sen förvänta dig att vi ska tro på ditt ord och bara ge oss?

Nu har jag hittat info på internetmedicin, en sida avsedd för läkare och där står det att HCg dubblas varannan dag. Då du verkar ha rätt trots allt Zel! Men för guds skull kvinna, KÄLLHÄNVISNING  nästa gång du vill övertyga.

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1927
    Är äggdonator http://chaufformamman.blogspot.com/
  • Radioactiive

bim + 1 å ingen fröken röd. fortfarande sjukt ont i ryggen och magen är öm.
    kroppen spelar mig nog ett spratt :(

• kanske 4a

Hade inte tänkt ge mig in i denna disskutionen eg :),  men när jag hade mina två X (2003 och 2011) fick jag mäta HCG varannan dag och då skulle värdet ha fördubblats om det var normalt. Men om man googlar står det att det fördubblas varannan till var tredje dag. Men eg är det väl sak samma i denna tråd, eller? Poängen är ju att om man testar flera gånger samma dag eller dagen efter, ska man inte få panik om inte strecket är starkare.

Nu ska jag sova, godnatt på riktigt Glad  

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Knasten83 skrev 2012-01-05 22:07:52 följande:
    Ska försöka att inte ge upp ;) testen bleknade igår eftermiddag.

Tack för din hjälp!!! :)
    Varsågod, lycka till nu Glad
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Zelmilainen
    Alyssa skrev 2012-01-05 22:15:15 följande:
    Om du försöker övertyga någon att du har rätt så måste du hänvisa till källa! Du kan ju inte bara säga så är det, jag har rätt och ni har fel och sen förvänta dig att vi ska tro på ditt ord och bara ge oss?

Nu har jag hittat info på internetmedicin, en sida avsedd för läkare och där står det att HCg dubblas varannan dag. Då du verkar ha rätt trots allt Zel! Men för guds skull kvinna, KÄLLHÄNVISNING  nästa gång du vill övertyga.

www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1927
    ja har ej sagt att ni ska ge er, bara att ni väljer om ni vill tro på det eller ej och ja KAN INTE ge er källan har jag sagt. ja vet som sagt att det är bra med hänvisning och ja ger den ALKTID OM JA KAN... *L*

hoppas fö att ja kan återkomma med bilder till tråden snart  
    nehepp...
  • alexander2011

ok jättenattljusolja är INGET att rekomendera..läste nån stans att det skulle vara bra men nu när jag kikade lite närmare så stog det såhär på en sida

"  Brist på gammalinolsyra som bl.a finns i jättenattljusolja påverkar livmoderslemhinnan negativt, vilket kan leda till spontan abort."  

http://www.fertilitet.se/

• alexander2011
    Knasten83 skrev 2012-01-05 22:32:29 följande:
    Carmat: usch, lät inte bra för oss! Vilken konstigt namn sen då ... ;)

eller hur :) men ska pröva apriforce i alla fall
  • cesse26
    alexander2011 skrev 2012-01-05 22:11:31 följande:
    nån som använder nått kosttilskott som hjälp på traven eller e det bara hokus pokus?
    funderade på att pröva jättenattljusolja och apriforce. nån med erfarenhet? skadar inte o pröva 
    Jag blev gravid med apiforce på första försöket ,har försökt länge så var lite svårt att fatta
  • Knasten83

Jag skulle testa det en gång, köpte det men sen läste jag att det va typ livsfarligt att mixa med antidepressiv medicin vilket jag äter!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester