• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

hej tjejer.. tillbaka efter en helg i gbg,försökt läsa ikapp men det va ju sååå mkt =)  jaha,bim-11 ha ha.. många lååånga dagar kvar 

• kanske 4a
    Simbolina skrev 2012-01-15 19:24:16 följande:
    Testet är ett RFSU-test som jag tog imorse. Jag köpte ett 2-pack och testade med den andra stickan igårkväll. Då såg det ut såhär:

Svårt att se då bilden är liten, kanske anar en skugga. Men här ser man ju tydligt färgresterna till höger.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Helenmedh

Jag blir förvirrad av ältest.. De tre sista är tagna idag, men kl 11 och kl 19 ser lika starka ut medan kl 15 är svagare.. Eller? Vad tycker ni?

• Gummsan
    Simbolina skrev 2012-01-15 19:24:16 följande:
    Testet är ett RFSU-test som jag tog imorse. Jag köpte ett 2-pack och testade med den andra stickan igårkväll. Då såg det ut såhär:

Tyvärr... 

• emmita

Ville bara berätta hur det var för mig.

Tog ett test (cb) på bim -4. Visade först negativ, men när jag tittade efter ca 20 min var där ett svagt plus, det syntes tydligt att där var ett streck, men eftersom det stod att man inte skulle bry sig om reslutaten efter 10 min så antog jag att det var negativ. 
    Två dagar senare hade jag en klar blödning och trodde självklar att det var mensen. Men det kom inte mer och jag tog ett nytt test, denna gången från rfsu. Det gick att urskilja ett väldigt svagt steck, så svagt att man nästan trodde att man inbillade sig. 

Mensen höll sig borta så jag tog ett cb en dag senare och detta visade ett klart och tydligt streck.
    Idag är jag i vecka 30.

Det jag vill ha sagt är att ge inte upp, testen kan leva sitt eget liv.     

• Knasten83

Emmita: tack för din berättelse!! :)

Jag trodde jag fick plus i morse men på eftermiddan fick jag brun flytning... Undra om mensen kommer nu eller hur det går.. Känner mig negativ!

Lycka till nu med bebisen! :)

• Hoppas 2012
    Helenmedh skrev 2012-01-15 19:40:57 följande:
    Jag blir förvirrad av ältest.. De tre sista är tagna idag, men kl 11 och kl 19 ser lika starka ut medan kl 15 är svagare.. Eller? Vad tycker ni?

Tycker det ser ut att vara positivt kl 11, både 15 och 19 tycker jag ser svagare ut...men kanske ser annorlunda ut IRL
  • Simbolina

Tack Gummsan för tydligt svar. I RFSU:s bruksanvisning är ju strecket för Gravid mycket längre ner tycker jag, i alla fall om man ser till de här bilderna:

http://www.rfsu.se/Bildbank/Dokument/Bruksanvisningar/Hemtester/Gtest_2p_SE_FI.pdf?epslanguage=sv

Min mens brukar visserligen vara ganska oregelbunden, har ibland exakt en månad mellan varje gång, så plötsligt blir det 40-42 dagar. Så här länge, 9 veckor, har det dock aldrig varit emellan. Enda tecknet på graviditet skulle då vara den här uteblivna mensen och en konstig ont i magen, annars har jag inga symptom.

• Helenmedh
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-15 19:58:19 följande:
    Tycker det ser ut att vara positivt kl 11, både 15 och 19 tycker jag ser svagare ut...men kanske ser annorlunda ut IRL
    Frågade karln men han tyckte som dig, att 15 och 19 ser svagare ut. Alltså hadejag min pik kl 11? då är det bara att pippa på nu då? :P
  • Hoppas 2012
    Helenmedh skrev 2012-01-15 20:06:32 följande:
    Frågade karln men han tyckte som dig, att 15 och 19 ser svagare ut. Alltså hadejag min pik kl 11? då är det bara att pippa på nu då? :P
    Precis Flört jag tror du hade din pik kl 11 och nu är det bara att sexa på, jag hade haft sex idag och imorgon.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester