• Maymom

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Lodjuret23 skrev 2023-03-04 18:18:22 följande:

@maymom - kan inte svara på ditt inlägg av någon anledning men tack för svar! Jag måste testa imorgon då det är klinikens officiella testdag och är orolig kring hur svagt deras test kommer vara. Jag är så orolig kring att det inte slagit om till 2-3 eftersom jag borde räknas som BIM+1 och varför stickorna från RFSU är så bleka Rynkar på näsan

Hoppas det slår om imorgon så du slipper oron. Räknas du som ÄL+15 nu då?
    Mitt från lyckad graviditet var nog bara snäppet starkare på ÄL+16. När jag fick ma så såg jag ingen ökning från en dag till nästa, men kunde se ökning efter 3 dar. Tycker dina ser ut att öka bra.
    håller tummarna för ett ännu starkare imorgo.
  • Lodjuret23
    Maymom skrev 2023-03-04 18:27:44 följande:
    Hoppas det slår om imorgon så du slipper oron. Räknas du som ÄL+15 nu då?
    Mitt från lyckad graviditet var nog bara snäppet starkare på ÄL+16. När jag fick ma så såg jag ingen ökning från en dag till nästa, men kunde se ökning efter 3 dar. Tycker dina ser ut att öka bra.
    håller tummarna för ett ännu starkare imorgo.
    Ja, äggplock (som räknas som ägglossning) var 17/2 då är det ÄL+15 och 4+1 idag. Testade du också svagt på pappersstickor eller på andra tester? Tog du även CB veckoindikator och minns när de slog om? Tack snälla för pepp och svar, det betyder mycket - man är så ensam i den här situationen och vi längtar så efter ett levande barn. Det är skrämmande och ledsamt hur lite hopp vi vågar ha Gråter
  • Lodjuret23

@maymom, skiljde sig din lyckade graviditet och ditt ma åt när det gäller symtom? Jag tycker inte att jag känner något nu nämligen.

• Maymom
    Lodjuret23 skrev 2023-03-04 19:10:46 följande:

@maymom, skiljde sig din lyckade graviditet och ditt ma åt när det gäller symtom? Jag tycker inte att jag känner något nu nämligen.

Jag testade bara med RFSU. Testade 2 ggr med sonen, en gång själv och en gång med sambon och tänkte inte tanken på att testa igen sedan eller jämföra men hade skrivit ner att det var svagt streck ÄL+14 och ett tydligt streck ÄL+16.
    Jag hade egentligen ett symptom då och det var att mina spottings uteblev. De har inte kommit tillbaka sedan så har inte kunnat jämföra det.
    illamåendet började 6+6, det var nästa symptom.

mitt första ma var jag sötsugen så tog ett test. Tog bara ett då, illamåendet började 5+2 då och jag kände mig svullen fortare, upptäcktes vid kub, hade inte misstänkt nåt, stannat i v9.
    andra ma var mina tester svagare tyckte jag och ökade knappt mellan dagarna, testade mycket då och det blev lika starkt som kontrollstrecket 6+0 vilket jag läste mig till verkade sent, men det betyder ju inte automatiskt missfall, dock kom aldrig gravidillamåendet eller något symptom och jag fick göra vul vid inskrivningen v11 och det hade stannat v7. Jag hade även börjat blöda lite senaste dagarna och det kom igång av sig självt nån dag senare.

kanske lite väl mycket info. Men jag tror inte olika symptom behöver betyda något heller, även om det såklart skänker mer oro än vad samma symptom gör.

misstänker att du får ett vul snart eftersom det är ivf, försöka vila i att det har fäst sig därinne! 😊
  • sommar2020regn

ÄL+9, ser knappt något men ändå en skugga. Vad säger ni? Har kort lutalfas så beräknad mens imorgon. Om inte mens får jag testa redan då igen?!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester