• Syskonförsök

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

så här står det i babyplans instruktioner: 

?Låt inte urinnivån gå över MAX-strecket, då testet annars inte kommer att fungera som det ska.?

sen hittade jag en fråga till dem i ett forum där någon ställt frågan om det kunde blivit falskt positivt på grund av detta och de skrev ja för att färgresterna kan bli fel om de Kommer vätska över Max. 

men inget är ju säkert så jag menar bara att eftersom de KAN blivit galet för de skulle jag bara gjort om ett test till för säkerhets skull!

Cashili33 skrev 2023-03-07 16:08:35 följande:

Kan det bli falskt positivt om lite kommer över Max? 

Har läst massor men inte sett ngt om det ? 
    men övriga är doppade i mugg så de är/ va ju ändå positiva 

har kissat på stickor förr och aldrig fått falskt positivt så vore jätte intressant med källa på det 🥰

• Cashili33
    Syskonförsök skrev 2023-03-07 16:43:10 följande:

så här står det i babyplans instruktioner: 

?Låt inte urinnivån gå över MAX-strecket, då testet annars inte kommer att fungera som det ska.?

sen hittade jag en fråga till dem i ett forum där någon ställt frågan om det kunde blivit falskt positivt på grund av detta och de skrev ja för att färgresterna kan bli fel om de Kommer vätska över Max. 

men inget är ju säkert så jag menar bara att eftersom de KAN blivit galet för de skulle jag bara gjort om ett test till för säkerhets skull!

mm okej 

min kompis tog för skoj skull ett test och doppade långt över maxlinjen i sin urin och det blev inte i närheten av ngt positivt i alla fall 

men visst kanske det kan bli fel ( jag doppade dock ej, det stänkte snarare ) 

vi får se .. övriga test förra veckan är ju isf positiva och i morse ett positivt, dock svagare än det jag tog igår 🤷?♀️ ( har alltid starkare på eftermiddagen) 
  • Syskonförsök

Haha nej jag TROR ju såklart de är något, annars hade jag inte sagt ta ett till men JAG hade inte vågat lita helt på det!! Hoppas de visar positivt och än starkare imorgon. Lycka till! 

Cashili33 skrev 2023-03-07 19:07:03 följande:
    mm okej 

min kompis tog för skoj skull ett test och doppade långt över maxlinjen i sin urin och det blev inte i närheten av ngt positivt i alla fall 

men visst kanske det kan bli fel ( jag doppade dock ej, det stänkte snarare ) 

vi får se .. övriga test förra veckan är ju isf positiva och i morse ett positivt, dock svagare än det jag tog igår 🤷?♀️ ( har alltid starkare på eftermiddagen) 
  • Cashili33
    Syskonförsök skrev 2023-03-07 19:10:28 följande:

Haha nej jag TROR ju såklart de är något, annars hade jag inte sagt ta ett till men JAG hade inte vågat lita helt på det!! Hoppas de visar positivt och än starkare imorgon. Lycka till! 

Nä litar väl inte heller helt på det än 
  • MissDB
    Sanlin90 skrev 2023-03-05 15:38:41 följande:
    Vad tror ni? osäker på om det är färg..
    Ser inget 
  • Syskonförsök

Hur har det gått idag??😊

Cashili33 skrev 2023-03-07 20:20:53 följande:
    Nä litar väl inte heller helt på det än 
  • Notalonee

Hjälp!!

Någon som har erfarenheter från graviditetstester från graviditetskollen.nu??

Igår morse testade jag med en sticka som jag anade ett svaaagt streck på. Sen testade jag på eftermiddagen och testet var blendavitt. Sen testade jag igen på kvällen och fick igen ett svaaagt streck, men min sambo kunde också se detta strecket. Sambon började studera testerna och öppnade ett nytt test för att se om han kunde se något spökstreck på den. 

Imorse testade jag igen och då tog jag testet som då hade legat utanför förpackningen över natten, men jag tog också ett test till av samma typ. Testet som hade legat ute var blendavitt och testet jag öppnade imorse fick ett svagt streck.
    Testade också med CB+ och ett annat test som båda visade negativt.

Jag vet inte när jag fick ägglossning denna månad då den måste ha kommit tidigare än förväntat. Jag brukar testa med ägglossningstester från 3 dagar innan förväntat ägglossning som denna månaden var förväntat 4 mars. Jag har testat varje dag sedan dess förutom idag och fortfarande inte fått positivt ägglossningstest, men det var starkt runt den 1 mars och sen blev den svagare och svagare.

Vad tror ni??

• Notalonee
    Sanlin90 skrev 2023-03-09 07:19:53 följande:
    Vad tror ni om det här?
    Tycker jag skimtar ett streck, men svårt att se!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester