• Jordgubbsanna

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Cashili33 skrev 2023-03-04 08:30:22 följande:

Vilken vecka var du när du opererades ? 

hade du hunnit gå en bit så kan hormoner finnas kvar men borde väl rimligen inte öka nej. Testade du negativt emellan? 

Opererades i vecka 7 (6+2). Jag gjorde ett test när dom kom i måndags, bara för att liksom. Gravidtestet var då blankt och jag kastade de direkt efter 5 minuter. Men innan dess hade jag inte tagit något test tyvärr. 
  • Cashili33
    Jordgubbsanna skrev 2023-03-04 08:43:11 följande:
    Opererades i vecka 7 (6+2). Jag gjorde ett test när dom kom i måndags, bara för att liksom. Gravidtestet var då blankt och jag kastade de direkt efter 5 minuter. Men innan dess hade jag inte tagit något test tyvärr. 

Ok så  negativt måndag och den första positivt torsdag? Vet du att du hade ägglossning däremellan? 

bara hålla tummarna 🥰

• Jordgubbsanna
    Cashili33 skrev 2023-03-04 08:46:51 följande:

Ok så  negativt måndag och den första positivt torsdag? Vet du att du hade ägglossning däremellan? 

bara hålla tummarna 🥰

Ja jag kunde inte se ngt alls i måndags. Och de i torsdags var så svagt positivt att de inte gick få bild på. De sista jag tog är imorse fortfarande svagt men nu syns det på bild i alla fall 😊

Gissar att de bara är att vänta och testa om någon dag igen, men man vill ju veta nu 🤭🥰  Jag har ingen koll på äl än efter op.
  • Linsloppan

Alltså jag blir så förvirrad. Tog två test igår morgon, på bim-1 där det var svaga men synliga streck på båda. Idag på bim-dagen tog jag ytterligare 3 test på morgonen och fick 2 streck på samtliga. (Har en gång tidigare fått ett spökstreck på rfsu så ville vara helt säker). Tänkte köpa och kontrollera med ett digitalt CB senare under dagen så sparade morgonurinen i kylen och tog sedan det digitala 5 timmar senare, direkt från kylen och det står ?inte gravid?. Nägot som vet om det kan påverka om man ej låter det bli rumsvarmt? 😕 Hade inte en tanke på det. 

Såhär såg mina test ut idag. 

• Cashili33
    Linsloppan skrev 2023-03-04 14:00:18 följande:

Alltså jag blir så förvirrad. Tog två test igår morgon, på bim-1 där det var svaga men synliga streck på båda. Idag på bim-dagen tog jag ytterligare 3 test på morgonen och fick 2 streck på samtliga. (Har en gång tidigare fått ett spökstreck på rfsu så ville vara helt säker). Tänkte köpa och kontrollera med ett digitalt CB senare under dagen så sparade morgonurinen i kylen och tog sedan det digitala 5 timmar senare, direkt från kylen och det står ?inte gravid?. Nägot som vet om det kan påverka om man ej låter det bli rumsvarmt? 😕 Hade inte en tanke på det. 

Såhär såg mina test ut idag. 

Skulle du tro har för lite hcg än för dina streck är väldigt tunna 
  • Linsloppan

Men tror du att det ändå att det finns en chans att testen faktiskt är positiva och inte bara är spökstreck? Det är trots allt 5 test som visat liknande streck. 

• Lodjuret23

Vad tror ni om dessa tester? Eftersom jag gjort IVF så ska jag vara 4+1 idag och dessa tester från Clearblue är från torsdag, fredag och understa från idag. Stickor från RFSU är extremt svaga, tagna samma dag som CB och med samma morgonurin. CB digitalt visar bara 1-2 veckor gravid fast jag tycker det borde vara 2-3 veckor nu. 

Efter 2 tidigare MA, 1 kemisk graviditet och genomgå IVF så är det svårt att känna något annat än oro när det borde vara starkare nu och det digitala borde visa mer.

• Maymom
    Lodjuret23 skrev 2023-03-04 16:09:27 följande:

Vad tror ni om dessa tester? Eftersom jag gjort IVF så ska jag vara 4+1 idag och dessa tester från Clearblue är från torsdag, fredag och understa från idag. Stickor från RFSU är extremt svaga, tagna samma dag som CB och med samma morgonurin. CB digitalt visar bara 1-2 veckor gravid fast jag tycker det borde vara 2-3 veckor nu. 

Efter 2 tidigare MA, 1 kemisk graviditet och genomgå IVF så är det svårt att känna något annat än oro när det borde vara starkare nu och det digitala borde visa mer.

De är ju helt klart positiva, och ser ut att öka.
    vänta 2 dar innan du tar nytt så ger du det chans att öka mer så får du säkert 2-3 snart, och du slipper stirra dig blind på test som är svåra att jämföra. :)
  • Lodjuret23

@maymom - kan inte svara på ditt inlägg av någon anledning men tack för svar! Jag måste testa imorgon då det är klinikens officiella testdag och är orolig kring hur svagt deras test kommer vara. Jag är så orolig kring att det inte slagit om till 2-3 eftersom jag borde räknas som BIM+1 och varför stickorna från RFSU är så bleka Rynkar på näsan

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester