• svansmamman

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Sanlin90 skrev 2023-07-05 12:02:14 följande:

Jag är helt 100 på att jag ser ett rosa streck irl men blir osäker, kan som mest va äl+6 så isf otroligt. 

är det vanligt med spök på graviditetskollens test? 

har molvärk och lätt yrsel.

Jag ser inget streck, men om du är säker på att du som mest är på äl+6 kan du vara rätt säker på att det är spökstreck du ser. Skulle molvärk och yrsel bero på graviditet beror det ju på att du har tillräckligt med gravidhormoner för att få symptom, och då skulle strecket vara tydligare. 

Jag håller tummarna för att du är gravid ändå, bara att det är för tidigt för att se det! ❤️

• Sam2023

Hej allihopa har varit igår på ultraljud är gravid vecka 13+5 är så nyfiken på kön jag har en pojke och 2 flickor men skulle någon vilja gissa på kön 

• rubie

Vad är det som händer? 😂 Hade ägglossning 25/6. Nu ikväll tog jag ett äl-test för skojs skull (?) och det var så positivt det kan bli? 3 dagar innan mens? Förstår ingenting. Någon som varit med om det? 
  • Syskonförsök

Har du tagit graviditetstest?

rubie skrev 2023-07-06 21:47:30 följande:
    Vad är det som händer? 😂 Hade ägglossning 25/6. Nu ikväll tog jag ett äl-test för skojs skull (?) och det var så positivt det kan bli? 3 dagar innan mens? Förstår ingenting. Någon som varit med om det? 
  • rubie
    Syskonförsök skrev 2023-07-06 21:52:12 följande:

Har du tagit graviditetstest?

Nej, har inget hemma. Denna månaden är första månaden på 8 månader som jag varit absolut säker på att jag inte är gravid. Inte känt någonting innan idag. Men får kanske köpa ett imorgon. Ska tillägga att jag haft extrema hugg/stick i livmodern och vänster äggstock idag. Inte alls som min vanliga mensvärk som brukar komma och gå ett par dagar innan mensen? 
  • Momof4soon
    rubie skrev 2023-07-06 21:58:05 följande:
    Nej, har inget hemma. Denna månaden är första månaden på 8 månader som jag varit absolut säker på att jag inte är gravid. Inte känt någonting innan idag. Men får kanske köpa ett imorgon. Ska tillägga att jag haft extrema hugg/stick i livmodern och vänster äggstock idag. Inte alls som min vanliga mensvärk som brukar komma och gå ett par dagar innan mensen? 
    Så var det för mig när jag var gravid. Hade också endast älstickor hemma. Samma symtom plus lös i magen. dagen efter tog jag ett digitalt som visade 1-2 veckor raskana 
  • rubie
    Momof4soon skrev 2023-07-06 23:26:49 följande:
    Så var det för mig när jag var gravid. Hade också endast älstickor hemma. Samma symtom plus lös i magen. dagen efter tog jag ett digitalt som visade 1-2 veckor raskana 
    Det var så för mig också. 🥹 detta kan väl inte vara ett spökstreck? Vågar inte tro att det här är sant. 
  • rubie
    rubie skrev 2023-07-07 07:17:50 följande:
    Det var så för mig också. 🥹 detta kan väl inte vara ett spökstreck? Vågar inte tro att det här är sant. 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester