• Nomen123

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Det knepiga för mig är att jag plussat med ägglossningstest typ 7 dagar i rad, samt negativt clear blue digitalt graviditetstest häromdagen samt ett negativt orange rfsu graviditetstest.. 

Har väldig molande värk i särskilt vänster äggstock.. Och kissnödig som bara den, men det känns tidigt om det är en graviditet för dem symtomen och de känns som de digitala borde visa något nu isåfall.. Hade samma känsla i äggstocken igår kväll som nu på kvällen.. 

Hade ägglossning i början på juni, en kortis mens 19/6 och sen ägglossning någon gång mellan 27/6 och framåt.. Men de kan knappast hålla i sig till idag?? 

• Vågen22
    Nomen123 skrev 2023-07-07 22:37:44 följande:

Det knepiga för mig är att jag plussat med ägglossningstest typ 7 dagar i rad, samt negativt clear blue digitalt graviditetstest häromdagen samt ett negativt orange rfsu graviditetstest.. 

Har väldig molande värk i särskilt vänster äggstock.. Och kissnödig som bara den, men det känns tidigt om det är en graviditet för dem symtomen och de känns som de digitala borde visa något nu isåfall.. Hade samma känsla i äggstocken igår kväll som nu på kvällen.. 

Hade ägglossning i början på juni, en kortis mens 19/6 och sen ägglossning någon gång mellan 27/6 och framåt.. Men de kan knappast hålla i sig till idag?? 

Vad menar du med ? men de kan knappast hålla i sig till idag? ?
    Jag hade också mens 19/6 och positivt cb digital äl test den 27/6. 

jag tror bara det är tidigt för digitalt test.
    jag räknar med att min bim är 12-13/7
    men jag kanske inte riktigt förstår vad du menar.:)

• Nomen123

Så samma vi har det vågen22.. 

Hur svarar man förresten i någons inlägg? Om det går.. 

Jag har som sagt gjort 3 gravtest som visat streck.. Så det gör ju mig lite smått förvirrad.. 

Jag menar att ägglossningen inte kan hålla i sig och visa positivt i över 7 dagar.. Har även fått extra mycket flytningar/sekret nu.. Typ som vid ägglossning.. Så därför blir det rörigt här.. 

• svansmamman
    Nomen123 skrev 2023-07-07 23:59:21 följande:

Så samma vi har det vågen22.. 

Hur svarar man förresten i någons inlägg? Om det går.. 

Jag har som sagt gjort 3 gravtest som visat streck.. Så det gör ju mig lite smått förvirrad.. 

Jag menar att ägglossningen inte kan hålla i sig och visa positivt i över 7 dagar.. Har även fått extra mycket flytningar/sekret nu.. Typ som vid ägglossning.. Så därför blir det rörigt här.. 

Kruxet med äl-test är ju att de detekterar hormonet som kommer innan ägglossning. Det finns de som har positiva ägglossningstest stup i kvarten men som ändå inte ägglossar. Det enda sättet att veta om ägglossning skett är via undersökning, temp eller att man har tydliga symptom som bekräftar äl. Nu kan du såklart vara gravid, men jag ville bara bemöta faktumet att ha positiva äl-test länge. Sen vet jag inte var du använder dig av för test, eller hur de sett ut när du testat under veckan. Absolut kan äl-test ?ta fel? på hormon och detektera graviditet, men i sådana fall borde ju ett tidigt gravtest visa tydligare positivt. Jag ser inget på bilden tyvärr, men jag är heller inget fan av de icke-digitala testen från cb. 🙈
  • SaandraR

Kunde ju inte håll mig såklart så tog ett till nu imorse . Jag ser nu iallfall. Tycker ni det ser grått ut? Spök?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester