• Janbo

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

svansmamman skrev 2023-08-27 18:47:24 följande:
    Janbo skrev 2023-08-26 17:36:08 följande:
    bim +1

Hur många dagar efter äl? Jag tycker som sagt var det ser väldigt starkt ut för att vara BIM+1, på den nivån att jag blir fundersam på om du inte haft äl tidigare, men det beror ju som sagt var på hur lång din cykel är. Omkring BIM är min erfarenhet att RFSUs testa ofta-test brukar se ut som testen jag och Amandy1990 lagt upp här ovan. 

Är du säker på att det är ett missfall du haft? Har du testat med gravtest och sett att strecket försvunnit? Jag tänker om det kan vara så att du är längre gången än du tror. Oavsett är det som regel ingen nackdel med starka test, och blodstrimmiga eller bruna flytningar behöver inte heller betyda något negativt. Det är nog inte mycket annat att göra än att avvakta, för testet är ju så starkt att det inte kan bli mycket starkare - så man tjänar inget på att fortsätta testa. Jag håller tummarna här hemma! 😍❤️

Min cykel är mellan 24-28 dagar. Fick förra månaden enbart svaga streck med ultratidig och *inte gravid* med veckoindikator. Strecket blev så svagt att det knappt gick att se. Blödde sedan mycket kraftigt i 6 dagar och hade mycket ont (mer än mens). Inväntade äl och såg stegringen med stickor. 

Nu testade jag pos på äl+10 men ultratidig (och kunde skymta redan då med RFSU). Nu är jag i 2-3 enligt veckoindikatorn.

Men det knasiga är att jag fick fertilt sekret två gånger! Med 4-5 dagars mellanrum (samt äl-smärtor). Kan det vara två befruktade ägg? 😁

Idag är jag på bim+3 och testet ser ut såhär:

• Janbo
    Cashili33 skrev 2023-08-27 19:57:11 följande:
    Tror du haft tidigare ÄL 
    dessa test visar sig typ alltid svagt tidigt i grav 
    Varför använder man äl-stickor då 😂

Jag hade dock äl-smärtor och fertils sekret samma vecka med 4-5 dagars mellanrum. Kan två ägg ha befruktats?!
  • Janbo
    pannkakssmet skrev 2023-08-27 19:59:44 följande:

Någon som ser något eller ser jag i syne? Kan det vara spök? Äl+9 eller 10

Jag ser! Ser rött ut med! Testa imorgon också 😃
  • Janbo
    svansmamman skrev 2023-08-27 18:48:25 följande:
    Nästan mer regel än undantag, dock brukar strecken antingen vara smalare än kontrollstrecket och/eller ojämnt i färgen. Lägg gärna upp bilder på testen så är det lättare att säga något med om det. 🥰
    Min lutealfas är nog något längre än de flesta. 15 dagar.
  • Amandy1990

Positivt, grattis! 😃
  • Pälsboll

Jag ser två streck! Grattis! 🤩 Ta ett test imorgon med ???
  • Cashili33
    Janbo skrev 2023-08-27 19:58:41 följande:

Min cykel är mellan 24-28 dagar. Fick förra månaden enbart svaga streck med ultratidig och *inte gravid* med veckoindikator. Strecket blev så svagt att det knappt gick att se. Blödde sedan mycket kraftigt i 6 dagar och hade mycket ont (mer än mens). Inväntade äl och såg stegringen med stickor. 

Nu testade jag pos på äl+10 men ultratidig (och kunde skymta redan då med RFSU). Nu är jag i 2-3 enligt veckoindikatorn.

Men det knasiga är att jag fick fertilt sekret två gånger! Med 4-5 dagars mellanrum (samt äl-smärtor). Kan det vara två befruktade ägg? 😁

Idag är jag på bim+3 och testet ser ut såhär:

Tror ej två befruktad ägg men kroppen kan försöka lossa ägg om det ej går första gången 

sen kan man få som fertilt sekret när man är gravid 

av erfarenhet är dessa test ej känsliga så antingne hade du ÄL tidigare än du tror eller så fäste ägget väldigt tidigt , alt att du ej hade missfall 🤷?♀️ 

men fick du positiva ÄL test som först va negativa så kan du ej varit gravid sen förra månaden 
  • Aleeexa

Ser ju positivt ut! 
  • Janbo
    Cashili33 skrev 2023-08-27 21:34:27 följande:
    Tror ej två befruktad ägg men kroppen kan försöka lossa ägg om det ej går första gången 

sen kan man få som fertilt sekret när man är gravid 

av erfarenhet är dessa test ej känsliga så antingne hade du ÄL tidigare än du tror eller så fäste ägget väldigt tidigt , alt att du ej hade missfall 🤷?♀️ 

men fick du positiva ÄL test som först va negativa så kan du ej varit gravid sen förra månaden 
    Äl-testen var helt blanka, sedan svaga och fick sedan positivt test 9/8. Min lutealfas är 15 dagar. Tiden får utvisa då Flört
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester