• Phie84

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jasselirre99 skrev 2023-08-30 10:55:49 följande:

Hej allihopa! 

Jag och sambon har försökt sen i april och fick ett missfall i maj.. i juli trodde vi att vi var gravida igen då min mens var sen och jag fick ett svagt positivt på CB Early, men dagen efter kom mensen? 
    Nu har jag fått ett svagt positivt på CB early igen men har också läst massor om att de är skitdåliga och nästan alltid ger ett spökstreck. Fick samma kväll (men inte med samma urin) negativt på CB digitalt early 

Strecket syntes redan innan det ?runnit färdigt? så inom utsatt tid så kollade inte efter för lång tid heller så det är inget torkstreck, och syns såklart tydligare i verkligheten. Behöver verkligen hjälp att tolka det här. 

Ett streck syns svagt. Men om det är en spökis eller ej e svårt.
    Testa med ett digitalt e mitt tips!
  • Anelaaa89

Hjälp hörni!
    Idag på bim -7 tog jag ett Apotea test (ej testa tidigt).
    Vet ju att det är toktidigt men kunde inte låta bli 😂
    Jag kollade på stickan nån minut efter jag kissat på den och såg inte någon antydan till streck, så jag la på handfatet och gick. 20 minuter senare kollar jag på den igen och den ser ut såhär?! Jag fick ett spökstreck förra månaden, orkar inte bli besviken igen 😔
    Vad tror ni? 

• cutepenguin
    Anelaaa89 skrev 2023-08-30 11:43:37 följande:

Hjälp hörni!
    Jag kollade på stickan nån minut efter jag kissat på den och såg inte någon antydan till streck, så jag la på handfatet och gick. 20 minuter senare kollar jag på den igen och den ser ut såhär?! Jag fick ett spökstreck förra månaden, orkar inte bli besviken igen 😔
    Vad tror ni? 

Det står väl i instruktionerna att testet inte ska läsas av efter mer än 5 minuter? I så fall är inte testet giltigt utan streck kan uppkomma efter den tiden trots att du inte är gravid. 

Det är ju väldigt tidigt än och beroende på hur långt du har mellan ÄL och mens är det inte ens säkert att ägget fäst än även om du skulle vara gravid. Vänta några dagar i stället och testa igen 🥰 

• Cashili33
    Jasselirre99 skrev 2023-08-30 10:55:49 följande:

Hej allihopa! 

Jag och sambon har försökt sen i april och fick ett missfall i maj.. i juli trodde vi att vi var gravida igen då min mens var sen och jag fick ett svagt positivt på CB Early, men dagen efter kom mensen? 
    Nu har jag fått ett svagt positivt på CB early igen men har också läst massor om att de är skitdåliga och nästan alltid ger ett spökstreck. Fick samma kväll (men inte med samma urin) negativt på CB digitalt early 

Strecket syntes redan innan det ?runnit färdigt? så inom utsatt tid så kollade inte efter för lång tid heller så det är inget torkstreck, och syns såklart tydligare i verkligheten. Behöver verkligen hjälp att tolka det här. 

Dessa test är svåra 
    jag har märkt att är det ej blått så är det oftast inget pålitligt streck 

om CB tidigt digitalt är negativt tror jag tyvärr inte strecket är ett positivt streck 
  • Cashili33

Hjälp hörni!
    Vad tror ni? 

Är det 20 min efter testet togs så är det ogiltigt då 
    test kan bli ?positiva? efter tiden gått ut. 
  • Aleeexa

Hjälp hörni!
    Vad tror ni? 

Jag har också testat positivt så tidigt, blev dock ingen bebis då. Men det där hade jag absolut tagit som positivt! 
  • Lele88
    Anelaaa89: Det står ju alltid på testen att man inte ska kolla efter en viss tid för då är det ogiltigt.. Och nu kan jag inte uttala mig om det testet du tagit, men jag själv har aldrig vart med om att mina negativa test helt plötsligt blir positiva. Testa idag eller imorgon igen och kolla efter 5 min. Hoppas på det bästa 🤗
  • Sommar2024

Vad tror ni om det här? Spökstreck? Taget imorse, bim - 4. Precis nu fått en liten äggviteliknande flytning med lite ljust blod i. 

• Aleeexa
    Sommar2024 skrev 2023-08-31 15:14:51 följande:

Vad tror ni om det här? Spökstreck? Taget imorse, bim - 4. Precis nu fått en liten äggviteliknande flytning med lite ljust blod i. 

Ser något, men vet dock inte vad , spännande ! 
  • Sommar2024

Tack för ditt svar Aleeexa! Nu funderar jag på om det är för tidigt att testa imorgon igen? Det kanske inte hinner hända så mycket på ett dygn, samtidigt är jag ju så nyfiken! 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester