• Vicki89

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ser jag i syne eller finns det något där? Äl+11, hade tidigt missfall förra månaden.
  • Phie84
    Vicki89 skrev 2023-08-28 06:32:26 följande:
    Ser jag i syne eller finns det något där? Äl+11, hade tidigt missfall förra månaden.
    Något svagt svagt ser ja :)
  • svansmamman
    Janbo skrev 2023-08-27 19:58:41 följande:

Min cykel är mellan 24-28 dagar. Fick förra månaden enbart svaga streck med ultratidig och *inte gravid* med veckoindikator. Strecket blev så svagt att det knappt gick att se. Blödde sedan mycket kraftigt i 6 dagar och hade mycket ont (mer än mens). Inväntade äl och såg stegringen med stickor. 

Nu testade jag pos på äl+10 men ultratidig (och kunde skymta redan då med RFSU). Nu är jag i 2-3 enligt veckoindikatorn.

Men det knasiga är att jag fick fertilt sekret två gånger! Med 4-5 dagars mellanrum (samt äl-smärtor). Kan det vara två befruktade ägg? 😁

Idag är jag på bim+3 och testet ser ut såhär:

Jag fick ett missfall i min första graviditet, när jag testade två veckor senare var testerna fortfarande positiva. Vid besök hos gyn konstaterades att det varit en tvillinggraviditet där det ena fostret förlorades i missfallet men det andra levde kvar. Kort därefter fick jag dock missfall med även det andra fostret. 

Jag tänker dock att det inte bör vara så för dig med tanke på att RFSUs tester var svaga en månad senare, hade det varit en tvillinggraviditet borde testet från RFSU varit solklart positivt när du testade cykeln efter vid äl+10. 

Ja det kan såklart vara tal om två befruktade ägg, något känns ju ?lurt? med tanke på hur starkt testet är så tidigt. Det är förmodligen inget negativt i vilket fall som helst, men lite spännande är det ju att du testat så starkt. Nu har jag bara testat med RFSUs tester vid BIM och därefter följt med cbs veckoindikator, så jag vet inte hur testerna skulle sett ut när cbs test slagit om. Men ja, du måste uppdatera med hur det går! 😍

• pannkakssmet
    Janbo skrev 2023-08-27 20:03:08 följande:
    Jag ser! Ser rött ut med! Testa imorgon också 😃

Jag tror inte mina ögon. Kan detta verkligen vara sant? 😍
  • Lele88
    pannkakssmet skrev 2023-08-28 12:29:33 följande:
    Jag tror inte mina ögon. Kan detta verkligen vara sant? 😍
    Grattis!🤗🤩😍
  • Lele88

Äl+10 idag och ej morgonurin, tycker jag ser en svag skugga på dagens test om man jämför med gårdagens blanka? Ser ni något?
  • Cashili33
    Lele88 skrev 2023-08-28 15:20:31 följande:
    Äl+10 idag och ej morgonurin, tycker jag ser en svag skugga på dagens test om man jämför med gårdagens blanka? Ser ni något?
    Hur såg det ut före testet torkade 
  • Lele88
    Cashili33 skrev 2023-08-28 15:37:12 följande:
    Hur såg det ut före testet torkade 
    Det översta är helt torkat som är från igår, det understa (dagens) var fortfarande rätt fuktigt när bilden togs. Men tog ju ett tag innan jag såg ?skuggan?. Får nog bli att testa imorgon med morgonurin istället 🙈
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester