• pannkakssmet

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Lele88 skrev 2023-08-28 15:18:43 följande:
    Grattis!🤗🤩😍
    Tack så mycket! 😍 Håller tummarna för dig! 
  • Janbo

svansmamman skrev 2023-08-28 10:42:00 följande:

Jag fick ett missfall i min första graviditet, när jag testade två veckor senare var testerna fortfarande positiva. Vid besök hos gyn konstaterades att det varit en tvillinggraviditet där det ena fostret förlorades i missfallet men det andra levde kvar. Kort därefter fick jag dock missfall med även det andra fostret. 

Jag tänker dock att det inte bör vara så för dig med tanke på att RFSUs tester var svaga en månad senare, hade det varit en tvillinggraviditet borde testet från RFSU varit solklart positivt när du testade cykeln efter vid äl+10. 

Ja det kan såklart vara tal om två befruktade ägg, något känns ju ?lurt? med tanke på hur starkt testet är så tidigt. Det är förmodligen inget negativt i vilket fall som helst, men lite spännande är det ju att du testat så starkt. Nu har jag bara testat med RFSUs tester vid BIM och därefter följt med cbs veckoindikator, så jag vet inte hur testerna skulle sett ut när cbs test slagit om. Men ja, du måste uppdatera med hur det går! 😍

Men oj! Tanken har inte ens slagit mig att det kan bli missfall på ena i en tvillinggraviditet. Här är hcg-stegringen från äl+10 samt ett test från idag som är äl+19 (bim+4). Veckoindikatorn säger bara 2-3 än så länge men borde slå över när som?
  • svansmamman
    Janbo skrev 2023-08-28 17:44:07 följande:
    Men oj! Tanken har inte ens slagit mig att det kan bli missfall på ena i en tvillinggraviditet. Här är hcg-stegringen från äl+10 samt ett test från idag som är äl+19 (bim+4). Veckoindikatorn säger bara 2-3 än så länge men borde slå över när som?
    Inte mig heller, innan jag var med om det. Jag tänker dock att så inte borde vara fallet för dig då testet på äl+10 skulle motsvara typ vecka 7, och då borde ju testen vara starkare. Så det är säkert en ny graviditet där du bara är en person som har högt HCH, för stegringen ser ju verkligen superfin ut! Ja precis det slår nog om till 3+ vilken dag som helst, och det stämmer ju överens med att du är ca 3 veckor från ägglossning. 😍
  • Kawa81
    Janbo skrev 2023-08-28 17:44:07 följande:
    Du är faktiskt ente ensam utan att något på nåt sätt är annorlunda.. 😊
    Såhär såg mitt test ut på bim+4 🥰
    Slog om på clearblue till 2+3 två dagar efter bim å ytterligare nytt test till 3+ 9 dagar efter bim.. 😊
  • Kawa81

Glömde skriva att testet är ifrån äl+16, har en lutealfas på 12 dg mellan äl å mens normalt sett.. 😊

• Lele88

Min lilla skugga igår var nog något ändå🥺 Bim-3 eller 4 idag🙏🏻
  • Nomen123
    Lele88 skrev 2023-08-29 06:50:13 följande:
    Min lilla skugga igår var nog något ändå🥺 Bim-3 eller 4 idag🙏🏻
    Stort grattis 🥳💛
  • Lele88
    Nomen123 skrev 2023-08-29 08:40:10 följande:
    Stort grattis 🥳💛
    Tack så mycket 🥰😍
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester