• pannkakssmet

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Sommar2024 skrev 2023-08-31 15:14:51 följande:

Vad tror ni om det här? Spökstreck? Taget imorse, bim - 4. Precis nu fått en liten äggviteliknande flytning med lite ljust blod i. 

Tycker det ser ut som ett svagt blått streck på översta testet?
  • svansmamman
    Sommar2024 skrev 2023-09-01 05:05:48 följande:

Nu har jag testat igen och det visade ingenting, så det var nog spökstreck. Tack för era svar! 

Jag tycker inte vi ska ge upp hoppet riktigt än! BIM-3 och BIM-4 skiljer sig inte så mycket åt på det vis att hormonerna krasst fördubblas varannan dag, skulle morgonens urin vara mer utspädd räcker det för att ge ett negativt test om det varit precis på gränsen. Nu vet jag inte hur långt du är efter äl, men du har ju fortfarande några dagar kvar till BIM och möjligheterna att vara gravid finns kvar fram tills mensen eventuellt kommer. 

Jag håller tummarna för att det är positivt om ett par dagar! ❤️

• Sommar2024

Tack för svar och lite hopp svansmamman! Känns bara konstigt att strecket ska försvinna.. Tror du att jag kan ta ett till clearblue ultratidigt imorgon eller ska jag vänta att testa till bim på måndag? 

• svansmamman
    Sommar2024 skrev 2023-09-01 09:26:30 följande:

Tack för svar och lite hopp svansmamman! Känns bara konstigt att strecket ska försvinna.. Tror du att jag kan ta ett till clearblue ultratidigt imorgon eller ska jag vänta att testa till bim på måndag? 

Det kan ju vara så enkelt att urinen var mer utspädd idag än igår, och att den skillnaden gjorde att strecket inte syntes. Bäst är ju såklart att vänta till BIM för att bättre kunna lita på resultatet, men jag förstår att det är halvt omöjligt med tanke på att du tycker dig ha sett ett streck igår. Så ta du ett tidigt test imorgon, BIM-2. Då har det ändå gått två dagar sedan gårdagens test, och hormonerna har då fördubblats. Försök att inte dricka så mycket ikväll och testa med morgonurin så har du rätt förutsättningar för att ha så mycket hormon som möjligt, om det finns hormoner där. ❤️
  • Sommar2024

Köper nog ett och testar imorgon igen. Till er som vet mer: kan den lilla blodstrimman i flytningen ha varit ett tidigt missfall? 

• Vicki89
    Sommar2024 skrev 2023-09-01 14:48:03 följande:

Köper nog ett och testar imorgon igen. Till er som vet mer: kan den lilla blodstrimman i flytningen ha varit ett tidigt missfall? 

om du får ett tidigt missfall så blir det en ordentligt blödning, som en mens, inte bara en blodstrimma.

hoppas att du får ett plus!
  • svansmamman
    Sommar2024 skrev 2023-09-01 14:48:03 följande:

Nej en liten blodstrimma kan inte vara missfall, det finns mer som ska ut vid ett missfall än så. Sen störtblöder inte alla, men en blodstrimma är ?för lite?. Eller ja, vissa missfall absorberas ju upp av kroppen, men då indikerar inte en blodstrimma något särskilt ändå. 
  • Cashili33
    Sommar2024 skrev 2023-09-02 13:01:38 följande:

Hej igen, 
    fick mens idag så det var negativt! 

Det kan ju varit en sk kemisk graviditet där kroppen hinner snappa upp lite lite hormon före ägget släpper / slutar utvecklas och man får mens som vanligt 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester