• popcornplaya

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Här är mitt test från idag (äl+8) Inte så roligt direkt. feel free to trix haha.
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya
    Gummsan skrev 2012-02-04 11:18:34 följande:

Ja det syns ju nått svagt men det är säkert bara den där remsan där det ska bli ett streck. Haha, jag är en sån optimist!
  • popcornplaya
    SnartBlirViFlera skrev 2012-02-04 11:26:28 följande:

Det är taget på bim-9. Men tycker ändå att det syns?! :)

Ja nått syns det allt. Men ÄL måste ju ha varit tidigare, hur lång latensfas brukar du ha?
  • popcornplaya
    SnartBlirViFlera skrev 2012-02-04 11:38:33 följande:

Jag har ingen aning. Det brukar gå 27-29 dagar emellan. Men har räknat på 28 dagar och 14 dagar mellan mens och äl. Tycker att det är en enda djungel :s

Ja det verkar ju som du är gravid ;) Tagit nått mer test?
  • popcornplaya
    SnartBlirViFlera skrev 2012-02-04 11:48:17 följande:

Profilbilden,taget bim-4.. men inga fler.. :)
    Ja den är lite för lite för att se men om du har den som profilbild antar jag att det är ett plus :)
  • popcornplaya
    c89 skrev 2012-02-04 13:26:38 följande:
    Förstår inte varför det skulle vara farligt att stoppa in ett finger i slidan och dra runt för att få ut sekret? Jag gjorde det förra månaden för att se konsistensen eftersom att jag ALDRIG har mycket flytningar och inte ser när det är ÄL-sekret. Ville inte vara testgalning hela månaderna heller och "slösa" extra pengar på ÄL-tester, tyckte det räckte med grav-tester och nog blev jag gravid, inga komplikationer, inget farligt.

Jag undrar verkligen hur ni på fullaste allvar kan tro att ett finger i slidan är så farligt? Jag vet inte hur långa slidor ni har men jag når då min livmodertapp med ett finger utan problem och det gör även min sambos kuk som stöter emot tappen varje gång vi har sex. Återigen, där vet jag ju inte hur små era män har, men troligen så är det i så fall "farligare" med en kuk som stöter emot tappen som har annorlunda bakterier än en själv än vad det är att föra in ett finger i slidan och få ut lite sekret...Obestämd Det är väl skillnad om man försöker trycka genom ett finger in i livmodern... men det gör förhoppningsvis ingen.
    Haha, jag jag brukar ju visserligen inte ha mina fingrar där mer än när jag stoppar in tamponger men min mans fingrar kan ju komma på besök ibland...haha likväl som hans snopp annars blir ju inga barn gjorda liksom.
  • popcornplaya
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-02-04 13:30:37 följande:
    BIM i dag då och har haft spottings flera gånger sen i morse.. ingen riktig blödning utan det kommer lite "duttar" när jag är på toa, ljusbrunt eller svagt rosa ...lite grand.. Men mensen är helt klart i antågande så ingen smekmånadsbebis heller....

Nu har jag ca 7 veckor på mig att gå ner 10 kg drygt... skitkul......

Har du testat camebridge? Om du behöver gå ner snabbt alltså! När jag gick ner sist så körde jag camebridge i 3 veckor och gick ner 7,5 med det och sen körde jag lchf i 4 veckor och gick ner lite till ;) Så samanlagt gick jag ner 15 kg på 7 v.
  • popcornplaya
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-02-04 13:30:37 följande:
    BIM i dag då och har haft spottings flera gånger sen i morse.. ingen riktig blödning utan det kommer lite "duttar" när jag är på toa, ljusbrunt eller svagt rosa ...lite grand.. Men mensen är helt klart i antågande så ingen smekmånadsbebis heller....

Nu har jag ca 7 veckor på mig att gå ner 10 kg drygt... skitkul......

Tråkigt föresten med spottings :( Men loppet är ju inte kört fören det är igång på allvar!
  • popcornplaya
    telgebo skrev 2012-02-04 13:27:08 följande:
    Är ett program nu på TV 2 kl 13.30 som kanske intresserar er Jag ska se det iaf.
    Vad för program??
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester