Trixxy skrev 2012-05-28 06:26:17 följande:
Det är nåt allvarligt jävla fel på mig!
Det har tagit 2-4 månader för mig att bli gravid med våra andra barn.
Jag är snittad 3 gånger och det enda jag kan komma fram till är att jag inte kan bli gravid...pga ärrbildning!det skall inte ta så här lång rid för mig...nåt är fel!!testen jävlas och jag mår skit just nu.gubben min försöker vara positiv och säger att det kommer fler chanser,men jag känner mig negativ.
Vi har sexat på precis samma sätt som när våra andra barn blev till,men det funkar inte!!
Jag känner mig äcklig och infertil och okvinnlig att jag inte ens kan bli gravid igen.Märker på min gubbe även om han inte säger något,att han tycker det tar ovanligt lång tid denna gång
Jag kommer lägga mig ner och gråta gråta och gråta...
Jag är så ledsen att jag inte funkar..
Det är samma pappa till alla barnen så det beror inte på det.
Nåt är fel!!
Jag kan förstå dig! Och jag tror faktiskt att ärrvävnad kan påverka ens chanser att bli gravid. Att ägget har svårare att fästa. Jag är inställd på att det kanske inte går lika lätt denna gång att behålla en graviditet som dom andra gångerna, och jag är "bara" snittad två gånger.
Sen spelar ju åldern in, man blir ju inte yngre direkt och då kan det ta lite längre tid. Har man dessutom haft lätt för att bli gravid så blir det en jävla snyting när det helt plötsligt inte funkar.
Men funkar gör du, det har du ju tre bevis på. Ibland tar det tid, och det är så jävla störigt! Man "har" liksom inte tid.. Men ge inte upp helt, gräv inte ner dig, det kommer att funka en dag! Innan du vet ordet av så sitter du där med ditt plus. Med risk för att få halva familjeliv mot mig så sticker jag ut hakan och säger att jag tror faktiskt att om man haft väldigt lätt för att bli gravid tidigare och att det sen tar lite tid är mer knäckande än om det tar lång tid innan man blir gravid på varje försök. Då vet man ju att det är svårt, vi som har det lätt kan inte fatta vad som händer när det inte funkar. Så tro mig, jag förstår!!
Jag använder mig inte av uttryck som "styrkekramar" för att jag tycker att det låter så jävla löjligt, men skulle jag använda det så skulle jag skriva så till dig nu!
(lite rörigt meddelande, men jag har inte vaknat ordentligt än, men ville visa min stöttning ändå)