• Binegar

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jess86 skrev 2012-05-28 10:20:35 följande:
    Underbart!

Jag vet faktiskt inte men ringa och fråga tycker jag du kan göra Glad
    okej..då ska jag nog göra det :)
    brukar alltid känna mig så dum när jag ringer till sånna ställen.
    "Hej. Jag blir inte gravid..ehm..ahh..och..öh..."
    haha!
  • Jess86
    Binegar skrev 2012-05-28 10:22:38 följande:
    okej..då ska jag nog göra det :)
    brukar alltid känna mig så dum när jag ringer till sånna ställen.
    "Hej. Jag blir inte gravid..ehm..ahh..och..öh..."
    haha!

Ja det känner jag igen Flört Skriv ner några frågor du vill ställa så du inte tappar tråden när du ringer, det brukar jag göra!
  • skumbanan

Binegar: det är nog olika från sjukhus till sjukhus hur snabbt man kan få utredning men helt klart värt att pröva! Har du regelbundna cykler?

• Binegar
    skumbanan skrev 2012-05-28 10:25:37 följande:
    Binegar: det är nog olika från sjukhus till sjukhus hur snabbt man kan få utredning men helt klart värt att pröva! Har du regelbundna cykler?
    Ja jag har regelbundna cyklar. Till & med efter MA har det varit regelbundet. Iaf med mensen. ÄL vet jag inte eftersom jag inte kör med stickor. Men flytningarna kommer ca 14 dagar innan mensen.

Jag har haft 30, 27 & 27 dagar mellan varje mens efter MA:t. Idag är jag på dag 27 också.

däremot har jag spottings mellan ÄL & BIM sedan MA. men den här månaden inte lika mycket som det varit innan, och inte varje dag heller.
  • Binegar

Ringde ungdomsmottagningen, det nr som står utskrivet på nätet & det svarar en kvinna som säger att jag ringt fel nr?! Att hon inte kan prata med mig. Jag skulle ringa senare & prata in ett meddelande?! Det skulle tydligen vara nr till tidsbokningen, men det var det ju inte?! "Då har det blivit något fel." säger hon.
    Och tilltalar mig "lilla hjärtat, jag kan inte prata med dig just nu."  LILLA HJÄRTAT?!

Nej. nu är jag bara ledsen..

• Binegar
    skumbanan skrev 2012-05-28 10:36:35 följande:
    Binegar: ta upp med gyn om spottingarna som är "nya" för det bör ju hur som kollas upp.
    Ja det tycker jag också. Men de hade inga telefontider så jag vet inte när jag ska ringa. I morgon ska jag röntga knäet på morgon så då lär jag inte heller hinna..
  • Es Mamma

Är inte ungdomsmottagningen för de under 18 typ? Hur gammal är du?
    Pröva att ringa gyn eller fertilitetsenheten om ni har någon sådan?

• Binegar
    Es Mamma skrev 2012-05-28 10:39:15 följande:
    Är inte ungdomsmottagningen för de under 18 typ? Hur gammal är du?
    Pröva att ringa gyn eller fertilitetsenheten om ni har någon sådan?
    Nej under 26 står det på internet. Jag är 22.
    jag har ringt gyn men de hade inga telefontider. Svararen sa att jag skulle ringa 112 om läget var akut, men jag vet inte om det är akut ;) hehe
  • skumbanan

Es mamma: våran ungdomsmottagning är för upp till 24.

Binegar: strunta i ungdomsmottagningdb ring gyn istället. Ungdomsmottagningen är troligen inte villig/har tillräckligt med kunskap för en sådan utredning.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester