• nya mamman

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

skumbanan skrev 2012-05-28 10:36:35 följande:
    Binegar: ta upp med gyn om spottingarna som är "nya" för det bör ju hur som kollas upp.
    Spottings BEHÖVER va nåt som ställer till det heller. Jag har aldrig haft spottings men efter min senaste förlossning i januari så började jag få spottings ca 5 dagar innan mensen drog igång. Men blev gravid ändå... och den månaden hade jag inga spottings.
    Så det kan oxå va kroppen som ställer in sig på rätt bana igen! Så jag håller tummarna för dig Binegar!
  • Binegar
    skumbanan skrev 2012-05-28 10:43:55 följande:
    Es mamma: våran ungdomsmottagning är för upp till 24.

Binegar: strunta i ungdomsmottagningdb ring gyn istället. Ungdomsmottagningen är troligen inte villig/har tillräckligt med kunskap för en sådan utredning.
    Näe, jag tror inte heller att UM är ett alternativ. Men gyn hade ingen telefontid idag. Men jag tror jag ska ringa till 1177 nu bara för att försöka få någon klarhet i mina spottings. Förra gången jag ringde dom sa dom bara "ja, men det kan ju inte vi svara på. det blir så ibland"
  • Binegar
    nya mamman skrev 2012-05-28 10:45:49 följande:
    Spottings BEHÖVER va nåt som ställer till det heller. Jag har aldrig haft spottings men efter min senaste förlossning i januari så började jag få spottings ca 5 dagar innan mensen drog igång. Men blev gravid ändå... och den månaden hade jag inga spottings.
    Så det kan oxå va kroppen som ställer in sig på rätt bana igen! Så jag håller tummarna för dig Binegar!
    Nej det behöver ju inte vara något tokigt, och jag hoppas ju som du säger, att kroppen fortfarande håller på att komma tillbaka, och att det kanske också är drf jag inte blivit gravid ännu. Men det är ju inte så roligt med spottings direkt. :P
  • Hoppas 2012
    nya mamman skrev 2012-05-28 10:45:49 följande:
    Behöver inte vara nått som ställer till det antar jag du menar :)
    Eller fattar jag fel hehe..måndag
    ÄL ca 6 juni, BIM 22 juni , 10:e försöket, första barnet
  • Es Mamma

Ok. Men som sagt, det är nog bättre med gyn eller nåt. Går det att boka tid via mina vårdkontakter? Fast det kan ju vara skönt att få prata med någon också.

• nya mamman
    Hoppas 2012 skrev 2012-05-28 10:47:41 följande:
    Behöver inte vara nått som ställer till det antar jag du menar :)
    Eller fattar jag fel hehe..måndag
    Jaa, precis det menar jag Skrattande
  • Binegar
    Es Mamma skrev 2012-05-28 10:48:50 följande:
    Ok. Men som sagt, det är nog bättre med gyn eller nåt. Går det att boka tid via mina vårdkontakter? Fast det kan ju vara skönt att få prata med någon också.
    jo jag vill ju helst prata med någon. Hur som helst så ska jag iaf ringa till slut-röka-linjen & klaga av mig. Annars kommer jag snart spartsera ner till macken för att köpa cigg, vilket jag inte gjort på snart 2 månader >.<

sen ska jag åka & bada med hunden..nu tröstar jag mig själv med kaffe & kaka..jag som skulla strunta i koffein... ;)
  • Ceszan

Så när kan vi försöka igen? Jag har ju väldigt sällan ÄL av mig själv så jag vet ju inte när eller om jag kommer få nån mens... Kan jag lika gärna börja med rosenrot, bisolvon redan nu eller ska jag vänta tills efter besöket hos gyn 12/6?

♥ pojke dec 04 ♥ - MF juni 09, MF feb 11, MF maj 12 -
  • skumbanan

Binegar: det är nog svårt för 1177 att svara på. Det krävs nog snarare en undersökning av bm/gynekolog för att få en ledtråd till varför.

• Mini Léonie

Skulle precis säga det binegar, 1177 är ju sjukvårdsupplysningen det är inte riktigt deras område... Du har ju resten av veckan på dig att nå gyn så satsa på det istället..

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester