• nya mamman

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ser lovande ut Isabelle :)

• Jez
    Isabelle14 skrev 2012-05-29 09:16:41 följande:

Hej allihop! Jag testade mig med testlagrets stickor nu i morse BIM -2, har kommit små blödningar under sex den senaste veckan, inte varje gång men två..

Iallafall. Nu ser jag ett svagt streck ifrån alla vinklar men vågar inte hoppas för mycket, vad tror ni?

Lycka till allihop!! :)     
    Grattis! Absolut gravid :)
  • laluna88

Hej allihop! Jag testade mig med testlagrets stickor nu i morse BIM -2, har kommit små blödningar under sex den senaste veckan, inte varje gång men två..

Iallafall. Nu ser jag ett svagt streck ifrån alla vinklar men vågar inte hoppas för mycket, vad tror ni?

Helt klart pluss.... Grattis
  • Snigo

Grattis!!!!
  • sweasmamma

kom strecket direkt ?? 
  • Angeliic
    Flisan79 skrev 2012-05-29 08:47:22 följande:
    Ceszan: ja det kan vara så. Precis som att man kan få för svaga plus.
    Fast det stämmer inte att svaga plus skulle leda till missfall. Hur det är med CB digital vet jag inte - men ett plus på stickan är alltid ett plus. Fick detta väldigt bestämt förklarat för mig när jag ringde in till gyn vid min förra graviditet - plusen blev aldrig starka - men det var absolut inget konstigt med det sa de. De hade aldrig ens hört talas om att svaga plus skulle leda till missfall men de kunde förstå att man gärna tänkte i de banorna. Speciellt som jag som fått 4 tidiga missfall. 
  • Flisan79

Angeliic: nej därför skrev jag "kan". Det behöver absolut inte betyda något fel alls. Man kan ju vara låghormonare, testen kan vara sånna, urinen kan vara för utspätt osv

• sweasmamma
    Isabelle14 skrev 2012-05-29 09:52:42 följande:
    Hej! Nej det tog ca 3-4 minuter..  vad tror du?
    ja kom det så tidigt så är det säkert positivt =) då får man gratulera=) köp ett digitalt!
  • MrsC74

Angelic: och gynkliniken jag går på säger att det visst kan vara så. Svagare streck och för lite på veckoindikator KAN betyda missfall men gör det såklart inte alltid. Men det är ett tecken på för lite HCG som i sin tur kan betyda missfall.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester