• Meja2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Idealisten: haha ja eller hur;) att man har så dålig karaktär;) ja man vet ju inte vilka tester man kan lita på:/

• sweasmamma
    Knasten83 skrev 2012-05-29 21:25:15 följande:
    Swea: är det ngt som inte stämmer med bebisen?
    va på KUB ! fick besked om risk 1:36, skulle legat på minst 1:300! ul va bra, nackuppklarningen såg bra ut men blodproven drog upp risken så fvp nästa vecka=(

hur går det för dig ??? 
  • sweasmamma
    Knasten83 skrev 2012-05-29 21:44:16 följande:
    Fvp? Vad kan det värdet tyda på då, 1:36?

Börjar med pergo på torsdag! :)
    fostervattensprov=)

1 på 36 att det blir ett barn med ex down syndrom eller annan kromosomavvikelse 
  • Meja2011

Knasten: fick ok från läkaren idag att få börja med pergotime och provera:) men ska dock börja i slutet av juni;)

• sweasmamma
    Knasten83 skrev 2012-05-29 21:44:16 följande:
    Fvp? Vad kan det värdet tyda på då, 1:36?

Börjar med pergo på torsdag! :)
    wwooohoooo... torsdag !!! då plussar du snart =)
  • Knasten83

Okej. Men verkar det som att det är stor risk att bebis har DS då? Hur känns det?
    Jobbigt med oron... :(

• sweasmamma
    Meja2011 skrev 2012-05-29 21:47:03 följande:
    Knasten: fick ok från läkaren idag att få börja med pergotime och provera:) men ska dock börja i slutet av juni;)
    ser fram emot plus från dig också 
  • Knasten83

Meja: kul!!! :) ätit det tidigare? Jag har precis fått mensen efter primolut. Nu på torsdag är det CD 5 vilket betyder att jag startar med pergotime. Sen hoppas jag på fin äl dag 14-17!!!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester