• Hoppas 2012

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag är inte emot abort heller men det är skillnad på att bli gravid även med skydd etc och man gjort det man kunnat för att skydda sig än att faktiskt planera och försöka länge och när det blir ändras det.
    Hoppas hur jag menade kommer ut korrekt så det inte blir missförstånd.

• Trixxy
    Binegar skrev 2012-07-01 23:22:13 följande:
    hur länge har ni försökt?

Vi går in på försök nr 8 nu efter mensen.Vi försöker göra syskon,men detta var svårare än vad vi trodde
  • Binegar
    trebarsmamma skrev 2012-07-01 23:31:09 följande:
    men måste nu fråga en sak, handlar inte denna tråd om att analysera gravtest och sånt, inte om folk som har det svårt att bli med barn
    du kan ju bläddra tillbaka alla 5.000 sidor och kolla hur ofta den här tråden svävar ut. Det är inte konstigt att folk reagerar när vissa helt plötsligt säger att de ska göra abort när det uppenbarligen kryllar av folk här som har hjälpts att TYDA GRAVTEST ÅT VARANDRA under mer än ett års tid och därav håller ihop och även hjälper varandra med en klapp på axeln då & då när det tar emot i bebis-verkstaden! GAH
  • Binegar
    Hoppas 2012 skrev 2012-07-01 23:32:03 följande:
    Jag är inte emot abort heller men det är skillnad på att bli gravid även med skydd etc och man gjort det man kunnat för att skydda sig än att faktiskt planera och försöka länge och när det blir ändras det.
    Hoppas hur jag menade kommer ut korrekt så det inte blir missförstånd.
    Ja visst är det skillnad! Blir man gravid trots p-medel så vad gör man? Men om man aktivt försökt länge & som pricken över i:et öppet går ut med det när det finns en handfull personer som uppenbarligen har svårt att bli gravida på egen hand är inte jätteklipskt i min mening.
  • trebarsmamma

ja men anske ni borde ha öppnat en annan tråd då och fortsatt att prata där, för vi som loggar in här vill ju se en massa test inte en massa tjafs och gnäll

• lillabambi

Trebarnsmamma: denna tråden har nu funnits ett tag och har nu blivit ett gäng stammisar här som följer varandra månad efter månad och stöttar och hjälper varandra och puschar! De är ju större chans att dom som vill ha barn lägger in test än någon som ska göra abort va?

• Trixxy
    trebarsmamma skrev 2012-07-01 23:35:44 följande:
    ja men anske ni borde ha öppnat en annan tråd då och fortsatt att prata där, för vi som loggar in här vill ju se en massa test inte en massa tjafs och gnäll

Hej då på dig
  • Binegar
    Trixxy skrev 2012-07-01 23:32:15 följande:
    Vi går in på försök nr 8 nu efter mensen.Vi försöker göra syskon,men detta var svårare än vad vi trodde
    sugit :( ja det är svårt...nu har jag till o med nästan börjat tröttna på själva "övningsmomentet" så att säga...känns liksom inte spännande längre. Du vet känslan man hade "ååh, den här gången KAN det ha tagit sig" .. nu känner jag mest "äh, vafan spelar det för roll. det blir ju ändå inget"..o i varje månadsslut så har man ju så jävla rätt....
  • Binegar
    trebarsmamma skrev 2012-07-01 23:35:44 följande:
    Men lägg av. Det är ju inte VI som skriver att vi ska göra abort. Är det konstigt att reagera när någon vräker ur sig att denne ska göra abort trots att grav var efterlängtad och planerad där det kryllar av folk som har svårt att bli gravida?

Skulle VI starta en tråd i stil med "här kan alla ni som ska göra abort skriva, så kan vi diskutera det i den här tråden, för vi får visst inte diskutera det i gravtest-tråden".
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester