• satirnine

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Trixxy skrev 2012-07-11 21:40:19 följande:
    ni som precis haft äl menar jag, haha
    Hade sex den  2 och 3 juli, eller ja på natten till 3 och 4 juli snarare om man ska vara exakt.
    Fick starkt utslag på ÄL stickan 4 juli och sedan svagare 5 juli och sex igen 6 juli. 

Min karl arbetar så konstigt och var borta 4-5 juli, så det känns ändå lite osäkert.
    Men jag hoppas på att hans spermier är starka och väntade på mitt ägg. :) 

Tror ni det finns någon chans? 
  • Es Mamma

I februari hade vi sex dagen innan ägglossning, i april var det två dgr innan samt på äl-dagen, i maj var det dagen jag fick utslag samt dagen efter äl (alla ggr blev jag gravid).

• angie91
    Trixxy skrev 2012-07-11 21:39:59 följande:
    ni som har haft äl här i tråden, vilka dagar har ni haft sex på?

vi försöker ha varannandag, så än så länge har det blivit dag 5,7,9,11 och idag på dag 13.
    positivt utslag på äl-testerna idag. (tror jag iaf, skall kolla imorrn med)

hade sex den 4/5.. hade riktig kramper i magen då...

den 5/5 var jag på akuten o gjorde vul... o hcg låg på 0....  (var där för ja hade sjukt ont på vänster sida vid äggstocken...

ÄL den 7/5     o sex nästa gång den 9/5...

idag är jag i v 12..

hade alltså sex 1 gång 3 dagar innan ÄL o 1 gång 2 dagar efter.

när jag var på gyn i v 7 sa doktorn att ägget släppt på vänter.. (har ingen äggledare där..) upplockat av höger o graviditeten satt på höger sida :D

såå tror på dig denna månad :D

• satirnine
    angie91 skrev 2012-07-11 22:13:04 följande:

hade sex den 4/5.. hade riktig kramper i magen då...

den 5/5 var jag på akuten o gjorde vul... o hcg låg på 0....  (var där för ja hade sjukt ont på vänster sida vid äggstocken...

ÄL den 7/5     o sex nästa gång den 9/5...

idag är jag i v 12..

hade alltså sex 1 gång 3 dagar innan ÄL o 1 gång 2 dagar efter.

när jag var på gyn i v 7 sa doktorn att ägget släppt på vänter.. (har ingen äggledare där..) upplockat av höger o graviditeten satt på höger sida :D

såå tror på dig denna månad :D

Och vi hade sex 1-2 dagar innan ÄL så nu hoppas jag också. 

Grattis till graviditeten! :)

• angie91
    satirnine skrev 2012-07-11 22:22:08 följande:
    Och vi hade sex 1-2 dagar innan ÄL så nu hoppas jag också. 

Grattis till graviditeten! :)

tack :D

hoppas att de tagit sig för er nu då :D

• Charin84

Mådte bara fråga en sak. Jag fick känningar av äl i fredags, har gjort ont sen dess, vilken dag ska man räkna ifrån när man hade äl?

Melvin 11-09-20 <3
  • Meja2011

Gahh sjukt ont i magen, och 1 tablett pergo kvar:/ mins inte att jag haft denna smärta förut med pergo, och jag har ju ändå käkat en del kurer under dessa 6 år. Låååånnnggg väntan nu bara;)

Grattis till er som plussat under dagen:)

• Whoeix

Blödningen försvann under tre timmar, så jag han "pusta" ut. Men nu är den tillbaka. Har hållt mig i tre timmar och tog precis ett test. Har inte tittat på det än. Skall ta ett test imorgon med. Men just nu är jag ganska hopplös. :(

• angie91
    Whoeix skrev 2012-07-11 22:36:33 följande:
    Blödningen försvann under tre timmar, så jag han "pusta" ut. Men nu är den tillbaka. Har hållt mig i tre timmar och tog precis ett test. Har inte tittat på det än. Skall ta ett test imorgon med. Men just nu är jag ganska hopplös. :(

väldigt många får små blödningar under graviditet.. speciellt tidigt.. o gärna runt den tiden man egentligen skulle haft mensen <3

hoppas de e en ofarlig blödning o lycka till :)

• Ankena

Whoeix, Jag fick samma i vecka 7 med dottern. Hon ligger just nu och sover gott i sin säng. försök att ta det lugnt

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester