• sessan1992

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej igen ! Hoppar in i denna tråden igen. Äter ppiller så vi planerar inte bebis just nu. Misstänker att jag kan vara gravid ändå. Man har ju hört att vissa blir de trots ppiller. Dagen innan piller mensen kom gjorde jag ett RFSU test och fick ett svagt streck. Hade massa symtom så som ont i tjejmagen , illamående på morgonen, ont längst ner i ryggen när jag böjer mig och lite ont i brösten. Sedan gjorde jag ett till RFSU test sista dagen på mensen och fick då ett starkare streck. Dagen efter på morgonen gjorde jag cb digital test och fick då ett minus i displayen. Har skrivit om detta i olika trådar här på familjeliv och vissa säger att jag kan ha fått tidigt missfall. Men idag har jag väldigt ont i brösten , mer än vad jag någonsin har haft. Har även ont i rygg och tjej magen. Kan de verkligen vara så att gravid symtomen blir värre om man får missafall. Borde de inte vara tvärt om ...

• sessan1992

Har även ökat 5 cm på magen senaste veckan , brukar aldrig vara såhär uppblåst :O

• telgebo
    Lizz89 skrev 2012-07-28 11:09:08 följande:
    fick så här på testet i morse.. svagt rosa.

Handtaget= det röda till vänster

Sedan det starka röda strecket närmast handtaget är kontrollstrecket som alltid ska vara där oavsett om testet är negativt eller positivt
    Sedan kommer då remsan där testtrecket ska sitta och där är det vitt. Alltså negativt

Efter denna uppsugningsdel så ser jag ett brett svagt rosa streck efter kanten av uppsugningsdelen och det är för långt ifrån där testtrecket ska sitta för att vara positiv. Ditt rosa breda streck sitter för nära pilarna på testet som visar var maxgränsen för urin går.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • sweasmamma
    sessan1992 skrev 2012-07-28 12:39:46 följande:
    Har även ökat 5 cm på magen senaste veckan , brukar aldrig vara såhär uppblåst :O
    tyckr verkligen att du ska testa igen , en del kan ju ha blödningar samt att rfsu är mer känsliga ...
  • telgebo
    Lizz89 skrev 2012-07-28 12:35:42 följande:
    men du kollade nog på fel streck =) denna bilden är samma test som ja la upp innan.. trixade även bilden, o där sitter strecket som de ska =)
    Kan du rita ut på ditt test var du menar att strecket sitter så vi menar samma streck för det jag pratar om sitter inte så nära kontrollstrecket. och ta då den bilden du la in i morse.
  • telgebo
    sweasmamma skrev 2012-07-28 12:36:08 följande:
    ha ha.. ja han har utegångsförbud när han kommer ut =) dock ff ont och tryck men kan vara för att jag alltid far och flänger=)
    Ja men ute har du koll på han, men nu ska han ge attan i att skrämmas i magen och inte ge ifrån sig några livstecken.

Du har inte åderbråck i underlivet då?
  • telgebo
    sessan1992 skrev 2012-07-28 12:39:46 följande:

Svarade på ditt inlägg tidigare idag.

Magen svullar inte upp pga bebis utan svullna tarmar i tidig graviditet. Om du är orolig så får du ta ett nytt test eller kontakta BM eller gyn.

• telgebo
    sessan1992 skrev 2012-07-28 12:38:36 följande:
    Hej igen ! Hoppar in i denna tråden igen. Äter ppiller så vi planerar inte bebis just nu. Misstänker att jag kan vara gravid ändå. Man har ju hört att vissa blir de trots ppiller. Dagen innan piller mensen kom gjorde jag ett RFSU test och fick ett svagt streck. Hade massa symtom så som ont i tjejmagen , illamående på morgonen, ont längst ner i ryggen när jag böjer mig och lite ont i brösten. Sedan gjorde jag ett till RFSU test sista dagen på mensen och fick då ett starkare streck. Dagen efter på morgonen gjorde jag cb digital test och fick då ett minus i displayen. Har skrivit om detta i olika trådar här på familjeliv och vissa säger att jag kan ha fått tidigt missfall. Men idag har jag väldigt ont i brösten , mer än vad jag någonsin har haft. Har även ont i rygg och tjej magen. Kan de verkligen vara så att gravid symtomen blir värre om man får missafall. Borde de inte vara tvärt om ...
    Nu kan jag bara svara hur det var för mig när jag fick MA. Symtomen avtog i samma veva bebis dog och 3 veckor senare började jag blöda och fick konstaterat på sjukhus att jag fått MA.
  • sweasmamma
    telgebo skrev 2012-07-28 12:47:21 följande:
    Ja men ute har du koll på han, men nu ska han ge attan i att skrämmas i magen och inte ge ifrån sig några livstecken.

Du har inte åderbråck i underlivet då?
    nej det tror jag inte?? hur vet man det 
  • telgebo
    sweasmamma skrev 2012-07-28 12:52:48 följande:
    nej det tror jag inte?? hur vet man det 
    Svullet och ont i underlivet.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester