• telgebo

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

isflikkan1 skrev 2012-07-29 13:14:55 följande:
    Jo, så långt e jag med :) Men har juh inte haft ngn mens sen 7/4 förutom den pyttelilla blödningen från lunch den 21/5-22/5 em ca 1msk hade bara trosskydd . Menar jag borde veta 32 år gammal hur mkt jag vanligtvis blöder vid M :) Å sen ett neg hcg-blodprov (testvärde 2) 28/5 för att sen få positivt gravtest 6/6 :)
    Kroppen kan verkligen spela en ett spratt tror jag :)
    Ja det var skumt det håller jag med om, den lilla blödningen var ganska säkert då en imp blödning.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Mini Léonie

Ja Emma det är så neg det kan bli för det är alltid 2 streck på dem precis som det alltid är 3 streck på de andra digitala med text...

• telgebo
    Mini Léonie skrev 2012-07-29 13:22:17 följande:
    Men hjälp! Vi såg en topp eller vad man ska säga mellan benen och BM tyckte det påminde om kille men såg ingen pung eller så. Kanske för tidigt för det tänkte vi?
    Hon sa att det kan va en svullen klitoris men herregud vi tyckte det såg ut som en snopp. Jag är helt inställd på kille nu... Hjälp haha!
    Har du nån bild så kanske vi kan gissa också
  • lilaemma
    Mini Léonie skrev 2012-07-29 13:22:17 följande:
    Men hjälp! Vi såg en topp eller vad man ska säga mellan benen och BM tyckte det påminde om kille men såg ingen pung eller så. Kanske för tidigt för det tänkte vi?
    Hon sa att det kan va en svullen klitoris men herregud vi tyckte det såg ut som en snopp. Jag är helt inställd på kille nu... Hjälp haha!
    De ser väldigt lika ut mellan benen i början...
  • slemtorsk i din bralla

Jag var ju 100% säker från att jag testade positivt att det var en pojke förra gången..alla sa att "det är en flicka" ha ha.. sen gjordes en hel massa ultraljud på mig eftersom jag var sjuk och låg inlagd vecka 25-27 för operation, på sista ultraljudet frågade jag läkaren om han såg vad det var men han fick inte säga något men han vinklade skärmen mot mig och förstorade......bara ett problem.... jag hade inga glasögon på mig (praktiskt taget blind utan) och hade precis fått en rejäl dos Ketogan (morfinpreparat)... men jag kunde svurit på att jag såg en snopp... men ville ändå inte tro något säkert eftersom det ju kunde vara navelsträngen.

3 veckor senare gjorde vi ett könsultra och hon som gjorde det sa att hon sällan var så säker som hon var då och pekade ut "paketet" som var myyycket tydligt då han satt i skräddare upp o ner så man liksom såg honom nerifrån ha ha...

Denna gången kände jag samma säkerhet när de satte in mina embryon... det är två grabbar... Nu är det ju bara en kvar men jag är ändå säker att det är en pojke....fast jag hoppas på en flicka för jag har ju en grabb redan. Min makes moster träffade honom för första gången på 10 år häromveckan, jag var med så klart och hon hänvisade hela tiden till bebisen som "hon"... och vi sa först inget och sen påpekade jag att vi inte vet ännu varpå hon spände ögonen i mig och tittade på mig argt med orden "men kära du....det är ju en flicka det förstår du väl. Sånt vet jag, jag har aldrig fel om sånt så det är bara att acceptera" ha ha.. då säger man inte emot direkt.

• telgebo
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-07-29 13:28:13 följande:
    Jag var ju 100% säker från att jag testade positivt att det var en pojke förra gången..alla sa att "det är en flicka" ha ha.. sen gjordes en hel massa ultraljud på mig eftersom jag var sjuk och låg inlagd vecka 25-27 för operation, på sista ultraljudet frågade jag läkaren om han såg vad det var men han fick inte säga något men han vinklade skärmen mot mig och förstorade......bara ett problem.... jag hade inga glasögon på mig (praktiskt taget blind utan) och hade precis fått en rejäl dos Ketogan (morfinpreparat)... men jag kunde svurit på att jag såg en snopp... men ville ändå inte tro något säkert eftersom det ju kunde vara navelsträngen.

3 veckor senare gjorde vi ett könsultra och hon som gjorde det sa att hon sällan var så säker som hon var då och pekade ut "paketet" som var myyycket tydligt då han satt i skräddare upp o ner så man liksom såg honom nerifrån ha ha...

Denna gången kände jag samma säkerhet när de satte in mina embryon... det är två grabbar... Nu är det ju bara en kvar men jag är ändå säker att det är en pojke....fast jag hoppas på en flicka för jag har ju en grabb redan. Min makes moster träffade honom för första gången på 10 år häromveckan, jag var med så klart och hon hänvisade hela tiden till bebisen som "hon"... och vi sa först inget och sen påpekade jag att vi inte vet ännu varpå hon spände ögonen i mig och tittade på mig argt med orden "men kära du....det är ju en flicka det förstår du väl. Sånt vet jag, jag har aldrig fel om sånt så det är bara att acceptera" ha ha.. då säger man inte emot direkt.
    Ha ha blind utan glasögon och en dos ketogan ha ha ja då förstår jag att du hade svårt att se.

När jag väntade min pojke var jag säker på saken och på RUL syntes det tydligt.
    Med tjejerna har jag alltid sett tydliga streck.
  • lilaemma
    isflikkan1 skrev 2012-07-29 13:14:55 följande:
    Jo, så långt e jag med :) Men har juh inte haft ngn mens sen 7/4 förutom den pyttelilla blödningen från lunch den 21/5-22/5 em ca 1msk hade bara trosskydd . Menar jag borde veta 32 år gammal hur mkt jag vanligtvis blöder vid M :) Å sen ett neg hcg-blodprov (testvärde 2) 28/5 för att sen få positivt gravtest 6/6 :)
    Kroppen kan verkligen spela en ett spratt tror jag :)
    Om du är i vecka 12 så är det ju 12 veckor från senaste mens om man hade haft en standard cykel:
    Så om jag räknar rätt så betyder det att den 6 maj räknas som mensen. Äl blir runt den 20:e vilket skulle kunna betyda att blödningen kan varit nån sorts äl blödning. Den 28:e är det inte säkert att ägget hunnit fästa ännu, men den 6e hade det definitiv gjort det...

verkar det rimligt?
  • wondering

Hej alla testexperter här inne:)
    Jag har en fundering som jag behöver ventilera och kanske få någon reflektion på.
    Jag har använt mig av cb monitorn under tre cykler nu och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den....
    Förra cykeln började den fråga efter stickor på dag 9 och jag fick jag max på dag 12. Ingen hög stapel utan direkt från låg till max.
    Denna cykeln också max på dag 12, ingen hög innan denna gången heller. Max  även dag 13, hög dag 14.
    Dock när man tittar på stickorna från max denna cykeln så var där endast ett streck på teststickan, igår ett något starkare andrastreck.
    Idag när jag testade så blev det låg, trots två väldigt tydliga streck, det borde ju varit åtminstone hög stapel tycker iaf jag då?
    Och bara för att jag hade andra ältest hemma så tog jag dom med och fick då starkt på Testlagrets älsticka och glad gubbe på cbältest.

Har monitorn gått sönder, för detta verkar inte stämma?
    Jag har haft äl-känningar och molvärk sedan  några dagar.
    Någon med erfarenheter av knepiga resultat?

• Mini Léonie

Nej men lägg av jag får ångest nu. skämtåsido.. Jag har ju inga bilder mer än en från sidan och där ser man bara huvudet typ. RUL är ju först på fredag... Men jo det måste va en kille. Ser på näthinnan den där lilla "toppen" men inser nu när jag kollat bilder på nätet att det kan va navelsträngen. Borde man sett pung och så i vecka 16+1?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester