• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2012-07-29 12:19:29 följande:
    Jo det har gått bra kan man väl säga gravid i vecka 16 +4 och mår just nu bra efter en riktig pärs med blödningar i nästan 3 veckor först och srn en jäkla massa illamående följt av magsjuka och nu förkylning...ska på ultraljud nr 5 den 13:e och hoppas få veta könet då..
    Åh slemtorsk vad underbart! Har ju sett dina smått ambivalenta tester länge... Blev det ivf?
  • Augusti1985

Grattis till bebis i magen sessan :)

• MrsC74

Grattis ? Sessan äter p- piller om hon är gravid så kanske hon inte är ett dugg glad för det. Det vet vi ju inte.

• telgebo
    laluna88 skrev 2012-07-29 11:52:32 följande:
    Hej alla... vill bara påpeka att det faktiskt finns två olika CB digitalt. 
    Ett som visar med bokstäver att man är gravid, och ett som bara visar + eller -, men båda går på batteri och ger då tre streck på remsan ( för de som bryter upp sina test ).... ett test som bara visar två streck är negativt...

( Bara för att få lite klarhet i denna diskunion ) :)
    Jag har bara sett att det finns ett digitalt som visar gravid eller inte gravid. Det andra som visar + eller - digitalt säljs iaf inte längre på de apotek jag besökt i stockholm, använde ett sådant senast i juni 2007.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo

juli 2007 ska det stå.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • laluna88
    telgebo skrev 2012-07-29 12:38:14 följande:
    Jag har bara sett att det finns ett digitalt som visar gravid eller inte gravid. Det andra som visar + eller - digitalt säljs iaf inte längre på de apotek jag besökt i stockholm, använde ett sådant senast i juni 2007.
    Vi har de fortfarande på vissa ställen. Bor i Ängelholm ;)
  • slemtorsk i din bralla
    lilaemma skrev 2012-07-29 12:26:22 följande:
    Åh slemtorsk vad underbart! Har ju sett dina smått ambivalenta tester länge... Blev det ivf?

Jo det var andra försöket med ivf som lyckades, fick två embryon och det var lite tveksamheter om båda fäst sig först men det är "bara" en. Fick fina siffror på kub-testet oxå så jag är nöjd so far
  • sweasmamma
    MrsC74 skrev 2012-07-29 12:43:57 följande:
    Ska ni kolla vad det är slemmis,?
    JA klart hon ska , vi kan ju inte hålla oss Flört
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester