• slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

telgebo skrev 2012-07-29 11:09:19 följande:
    Går inte att släppa detta alltså för precis som jag skrev några inlägg högre upp så kan man INTE testa svagt med CB digital, det finns bara två svar på det antingen Gravid eller Inte gravid.
    nej precis... och jag kan förstå att man plockar i sär tester... det har jag gjort ocksåSkäms men man måste ju ta till sig lite vad folk säger också. Finns ju några trådar här om isärplockade digitala och även om man hoppas och vill (vilket man rimligtvis inte borde om man äter p-piller............) så inser man kanske att typp 99% av alla digitala har tre streck......

Svagt positivt kan man testa på ALLA tester...utom just digitalt- det är väl det som är fördelen med dem, men de kostar ju också en del mer än "vanliga" tester....

Det som sätter mest myror i skallen på mig är ändå flera inlägg med orden "vi vill inte ha barn just nu...jag äter p-piller och har inte missat ett enda.." och ändå står man på sig att jag ÄR gravid som om hon försökt i flera år..
  • telgebo
    Mini Léonie skrev 2012-07-29 11:10:00 följande:
    Telgebo;
    Ja precis.. Oseriösa förstår det lätt. Skillnad på någon som sååå gärna längtar efter plus att man ser plus på alla sina stickor den kan man känna i hjärtat med. Men nån som är oseriös och dessutom bara drar det längre och längre.. Nej sånt retar!
    Håller med till fullo. fattar inte vad man får ut på att testa negativt gång på gång lägga in bilder här få bedömning av oss att det är negativt, sedan få mens och sedan komma in igen och påstå att men testat pos med CB digital på CD 11.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Mini Léonie skrev 2012-07-29 11:11:18 följande:
    Slemmis det va inte längesedan väl. Åhh vad hette hon?
    Denna tråd skulle vara kul att läsa.
  • Snuttan 01

Nä nu lämnar jag denna tråden. :( orkar inte med alla diskussioner. Ha det bra alla!

• slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-07-29 11:11:18 följande:
    Slemmis det va inte längesedan väl. Åhh vad hette hon?
    jag minns inte.. men var hon inte med i denna tråden också??? hon dök upp lite överallt ju...
  • slemtorsk i din bralla
    Gummsan skrev 2012-07-29 11:19:30 följande:
    Kommer också ihåg detta men minns ej namnet... För de va inte Marie-Anne?
    nej nej.. det var det inte....det var en annan diskussion kring henne....
  • telgebo
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-07-29 11:12:51 följande:
    nej precis... och jag kan förstå att man plockar i sär tester... det har jag gjort ocksåSkäms men man måste ju ta till sig lite vad folk säger också. Finns ju några trådar här om isärplockade digitala och även om man hoppas och vill (vilket man rimligtvis inte borde om man äter p-piller............) så inser man kanske att typp 99% av alla digitala har tre streck......

Svagt positivt kan man testa på ALLA tester...utom just digitalt- det är väl det som är fördelen med dem, men de kostar ju också en del mer än "vanliga" tester....

Det som sätter mest myror i skallen på mig är ändå flera inlägg med orden "vi vill inte ha barn just nu...jag äter p-piller och har inte missat ett enda.." och ändå står man på sig att jag ÄR gravid som om hon försökt i flera år..
    Jag har dock aldrig förstått vitsen med att bryta upp tester och då har jag vart helt besatt av tanken på att bli gravid, tro mig. Var i verkstan i 2 år nästan efter att ha genomgått 3 graviditeter gjorda på 1 försök vardera.

Att läsa av testremsan istället för display är ju också dumt, visar displayen Inte gravid och man då inte nöjer sig med det svaret utan man kollar på remsan i testet och så hittar man på ett egen tolkning att displayen ljuger och remsan har rätt trots att både vi och CB säger att remsan har inget med testet att göra.

Exakt digital ljuger inte, man kan inte testat svagt pos med dom, det är antingen eller med dom.

Precis varför äta p-piller om man vill ha barn+ Om hon nu inte vill ha barn så borde hon väl vara lättad när i kommer med svaren att du är inte gravid och du har fått din mens, men hon fortsätter med att ha svar på tal hela tiden till allt men vägrar plötsligt lägga in bild på dagens test när hon tidigare lagt upp bild på sina senaste test utan att vi bett om det. Hon kan väl bara lägga upp en bild på dagens test med samma bakgrund som sina tidigare , ja på tangentbordet på sin dator.
  • laluna88
    malialo skrev 2012-07-29 09:38:18 följande:
    Kunde inte hålla mig från att testa idag (BIM - 4) igen och jag tycker att det är starkare än igår. Detta borde väl vara positivt eller vad säger ni?

Grattis.... :P
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester