Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Här kom mensen ikväll.... Jaja vi är igång med utredning i alla fall. Bara att börja på försök nr 16 nu då...
Här kom mensen ikväll.... Jaja vi är igång med utredning i alla fall. Bara att börja på försök nr 16 nu då...
Tess26: kub är ju bara en sannolikhet och man brukar väll göra fvp om man nu får hög chans för ds.
Du tänker rätt :)
Sen tycker jag helt klart att man inte ska göra kub om man inte egentligen redan innan vet vilket beslut man ska ta. Själv skulle jag dock aldrig göra kub då jag aldrig skulle lita på nån sannolikhetsberäkning. Vill jag veta så gör jag fvp direkt och vill jag inte veta så gör jag inget.
Att göra det bara för att få en extra kik på bebisen är bara onödigt för inte så kul att få "dåliga" siffror och behöva gå runt och oroa sig bara för att man ville kika lite. Då kan man lik väl boka ett vanligt ul.
Men det är så jag tänker.
I min region blir man inte heller erbjuden kub om man är under 35. Men jag kommer väll bli det om jag nu nån gång skulle lyckas bli gravid igen. Dock kommer jag som sagt inte göra nått kub ändå. Sen om jag skulle välja fvp vet jag inte. Kanske bara för att få veta och om det är typ trisomi 13 eller 18.
Tiamo: nej det är inte säkert. Det är bara en uppskattning om en risk. Sen får du fråga dig själv vad du skulle göra om det blev ett "dåligt" resultat. Är du beredd att göra fvp då?
Jag vet folk som fått kanonresultat och sen fått barn med ds och så finns det dom som fått väääääldigt "dåligt" och det inte vart ds.
Tuviis: jag har tyvärr fått ganska tydliga spök flera gånger på de testen men håller tummarna för att ditt inte är spök!
Sabiina: vet hur det är :( vi har en paus i verkstan den här månaden. Lite skönt faktiskt att få vila psyket lite. Har ju påbörjat utredning också så vi får väll se om det visar nått.
Kub är kombinerat ul och blodprov.
Nupp är ul
Meoow: alltså har du helt rätt :)
Nä tror inte du får fvp gratis. Bor i samma region som du och dom är ju sjukt snåla här.